تهران، نیاوران، روبروی جماران، جنب بانک سامان، پلاک 148، طبقه دوم

از بین بردن جای بخیه

از بین بردن جای بخیه با توجه به پیشرفت‌هایی که در علم پزشکی ایجاد گردیده امکان‌پذیر شده است. با توجه به نوع زخمی که روی پوست ایجاد می‌شود، پزشک نوع بخیه را مشخص می‌کند. پس از کشیدن و یا جذب شدن بخیه معمولاً افراد از رد بخیه‌ها احساس رضایت نداشته و روش‌های مختلفی را برای از بین بردن آن‌ها امتحان می‌کنند. در حال حاضر روش‌های گوناگونی به منظور محو کردن رد بخیه‌ها وجود دارد که هر کدام از این روش‌ها با ایجاد تغییرات پوستی به ترمیم محل آسیب‌دیده کمک می‌کنند. از بین بردن جای بخیه با لیزر یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون استفاده از لیزر جهت محو شدن جای بخیه در قسمت‌های مختلف بدن با ما همراه باشید.

از بین بردن جای بخیه با چه روش‌هایی امکان‌پذیر است؟

برای از بین بردن جای بخیه راهکارهای گوناگونی وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود.

  • کرم و پماد: کرم‌ها و پمادهای گوناگونی وجود دارند که می‌توانند موجب از بین رفتن جای بخیه‌های شما شوند. این پمادها حاوی استروئید، پپتید و سیلیکون هستند که به ترمیم پوست کمک می‌کنند. این روش درمانی نسبت به سایر روش‌ها ارزان‌تر بوده و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. برای استفاده از این کرم‌ها باید به دستورالعمل‌های پزشک توجه کرده و سپس از آن‌ها استفاده نمایید.
  • لیزر: از بین بردن رد بخیه با لیزر به عنوان یک روش درمانی پیشرفته به شمار می‌رود. در این روش پزشک نور لیزر را روی قسمت آسیب دیده بدن قرار می‌دهد تا بازسازی سلول‌ها را تحریک نماید. لیزردرمانی می‌تواند ظاهر بخیه‌ها و ضخامت آن‌ها را به شدت کاهش بدهد. این روش اثردهی بالایی دارد و هیچ گونه عوارض جانبی را برای فرد ایجاد نمی‌کند.
  • لایه‌برداری شیمیایی: لایه‌برداری شیمیایی به صورت عمقی و یا سطحی انجام می‌گردد که این موضوع هم بستگی به شدت جای بخیه و نوع آن دارد. معمولاً در شرایطی که جای بخیه پررنگ، شدید و عمیق باشد پزشک لایه‌برداری شیمیایی را تجویز می‌کند.
  • میکرودرم ابریژن: این روش زیبایی به واسطه لایه‌برداری پوست موجب محو شدن جای بخیه‌ها روی بدن و صورت می‌شود. این روش تهاجمی بوده که طی آن پوست ساییده می‌شود. پزشک متخصص در این روش از ابزارهای خاصی جهت برداشتن لایه‌های سطحی یا بالایی پوست استفاده خواهد کرد. این روش تغییراتی را در ترازهای فیبرهای کلاژنی ایجاد می‌کند.
  • تزریق دارو: در صورتی که محل بخیه برجسته باشد، پزشک به منظور کنترل برآمدگی و همچنین صاف کردن آن ناحیه تزریق دارو را پیشنهاد می‌کند. پزشکان متخصص باید این تزریق را با دقت بسیار بالایی انجام دهند.
  • جراحی: اگر محل بخیه آزاردهنده و بزرگ باشد تنها جراحی پلاستیک می‌تواند آن را اصلاح و برطرف کند. پزشک در حین جراحی از ابزارهایی پیشرفته و ظریف استفاده می‌کند و با کمک گرفتن از جدیدترین متدهای پزشکی محل زخم را به حداقل می‌رساند. لازم به ذکر است که این گزینه درمانی نسبت به سایر روش‌ها گران‌تر و پرهزینه‌تر خواهد بود.

از بین بردن جای بخیه با لیزر

از بین بردن جای بخیه با لیزر به عنوان یکی از بهترین روش‌هایی است که در حال حاضر به منظور بازسازی پوست استفاده می‌گردد. لیزر با تابش اشعه‌های نوری موجب تحریک سلول‌های پوست می‌شود و بدین طریق بافت پوست ترمیم می‌گردد. از آنجایی که لیزر به صورت کاملاً دقیق عمل می‌کند، هیچ گونه خطری ندارند. لیزر تاثیر شگرفی در محو شدن جای بخیه دارد و برای کسانی که از رد بخیه‌های خود رنج می‌برند بهترین گزینه است. این روش درمانی بدون خونریزی بوده و درد بسیار کمی دارد، همچنین کمک می‌کند که پوست شما صاف و روشن شود. با تابیدن اشعه لیزر به محل بخیه خونریزی در آن ناحیه افزایش یافته و موادی تولید می‌شوند که به ترمیم بافت‌ها کمک می‌کنند. اگر چه لیزر موجب بهبود بخیه‌های عمیق می‌شود، اما روی درمان محل بخیه‌های سطحی بازدهی بیشتری دارد.

لیزر پی دی ال یکی از روش‌های موثر برای کاهش جای بخیه و بهبود ظاهر زخم‌ها است. این لیزر برای هر رنگ پوستی قابل استفاده است و می توانید با کم ترین تهاجم جای بخیه های خود را از بین ببرید.

معمولاً چند جلسه درمان با فاصله زمانی مشخص نیاز است تا نتایج قابل مشاهده باشند. همچنین، این روش دوران نقاهت کوتاهی دارد.

هزینه از بین بردن جای بخیه با لیزر

جلسات لیزردرمانی با توجه به نوع پوست و شدت جای بخیه تعیین می‌شود. قطعاً آثار بخیه در افراد گوناگون متفاوت بوده و نمی‌توان یک هزینه مشخص را برای تمامی افراد تعیین کرد. به طور کلی هزینه ترمیم زخم به کمک لیزر به عوامل گوناگونی بستگی دارد که عبارتند از:

  • نوع بخیه
  • شدت جای بخیه
  • تعداد جلسات مورد نیاز
  • نوع دستگاه لیزر
  • دولتی یا خصوصی بودن کلینیک

از بین بردن جای بخیه در نواحی مختلف بدن

از آنجایی که از بین بردن جای بخیه در قسمت‌های مختلف بدن یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از آقایان و بانوان است، اکنون به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

از بین بردن جای بخیه عمل پلک

به منظور محو نمودن جای بخیه بعد از عمل پلک روش‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد که شامل مصرف قرص‌های شیمیایی، درم ابریژن، میکرونیلدینگ، جراحی پلاستیک و تزریق دارو می‌شود. یکی از روش‌های کارآمد و مدرنی که در حال حاضر به منظور محو کردن رد بخیه استفاده می‌گردد لیزر است. از آنجایی که لیزر جای بخیه را کاهش می‌دهد، زیبایی چشمان شما بیشتر خواهد شد.

از بین بردن جای بخیه سانترال لب

در حال حاضر ترمیم‌کننده‌های زیادی وجود دارد که می‌توانند جای بخیه‌های ناشی از سانترال لب را از بین ببرند. البته کرم و یا پماد ترمیم‌کننده باید توسط پزشک تجویز شود تا بهترین نتایج را دریافت کنید. لیزردرمانی نیز می‌تواند در این زمینه بسیار موثر واقع گردد. از دیگر اقداماتی که موجب از بین رفتن جای بخیه سانترال لب در طولانی مدت می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • مصرف آب فراوان
  • تغذیه مناسب
  • دوری از الکل و سیگار
  • ورزش ملایم
  • مدیریت استرس
  • مرطوب نگه داشتن پوست

آیا کرم برای از بین بردن جای بخیه موثر است؟

اگر چه کرم‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به از بین رفتن جای بخیه کمک کنند، اما طبق تحقیقات انجام شده این کرم‌ها به اندازه لیزر بازدهی ندارند. در واقع به کمک لیزر روند درمان جای بخیه شما کوتاه‌تر شده و با سرعت بیشتری محو می‌شوند. توجه نمایید که لیزر درمانی و استفاده از کرم‌های ترمیم‌کننده در کنار یکدیگر می‌تواند موجب بهبود هر چه سریع‌تر جای بخیه‌ها شود.

لیزر روی وضعیت ظاهری پوست تاثیرات بلند مدتی دارد. از همین رو افرادی که به دنبال روشی هستند که بتوانند آثار آن را تا سال‌های طولانی مشاهده نمایند، حتماً باید لیزر را انتخاب نمایند. لیزر کمک می‌کند که پوست شما نسبت به قبل صاف‌تر و روشن‌تر شود، از همین رو نسبت به کرم‌ها و پمادهای ترمیم‌کننده ارجحیت دارد.

روش‌های دیگر برای از بین بردن جای بخیه

روش‌های دیگری برای از بین بردن جای بخیه وجود دارد که شامل موارد زیر می‌گردد.

برداشتن پوست: برداشتن پوست با استفاده از یک دستگاه الکتریکی انجام می‌شود که پوست خراش داده شده و قسمت‌های اضافی آن برداشته می‌شود. این روش معمولاً برای اختلالات جزئی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تزریق استروئید: یکی دیگر از روش‌های بهبود جای بخیه تزریق استروئید به محل مورد نظر است. در این روش درمانی باید ۴ الی ۶ مرتبه استروئید تزریق شود که البته تعداد دفعات تزریق، به محل زخم و همچنین واکنش آن نسبت به درمان بستگی دارد.

  • تزریق کورتیزون: کورتیزون التهاب را کاهش داده و موجب کاهش قرمزی زخم می‌شود. این دارو به طور مستقیم به عضله محل آسیب‌دیده تزریق می‌شود. این روش درمانی نتایجی ماندگار و طولانی مدت دارد.
  • تزریق ژل: تزریق ژل روشی ایمن است که طی آن به منظور صاف کردن فرورفتگی‌ها ژل به بخیه تزریق می‌گردد. این روش پوستتان را کاملاً صاف خواهد کرد، البته اگر در کنار آن از لیزر نیز استفاده کنید بازدهی آن بیشتر می‌شود.
  • سیلیکون: این روش غیرتهاجمی بوده و برای استفاده از آن احتیاجی به مراجعه به پزشک ندارید. شما به راحتی می‌توانید ورقه‌های سیلیکونی را از داروخانه تهیه کرده و استفاده کنید. سیلیکون‌ها فعالیت کلاژن‌های پوست را افزایش می‌دهند و به بهبود جای زخم کمک می‌کنند.
  • رادیوتراپی: در صورتی که تزریق استروئید و سیلیکون پاسخگو نباشد، استفاده از رادیوتراپی تجویز می‌گردد. در این روش اشعه X به محل زخم تابیده می‌شود تا رد بخیه محو گردد. این روش تنها ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و بازدهی خوبی دارد.
  • پیوند ‌پوست: پیوند پوست یک روش تهاجمی است که طی آن پوست گوش برداشته شده و روی محل آسیب‌دیده پیوند می‌شود. در صورتی که سایر روش‌های درمانی اثربخش نباشد، بهتر است پیوند‌ پوست انجام گردد.

ترمیم جای بخیه در خانه

اگر قصد دارید هر چه زودتر جای بخیه شما ترمیم شود، می‌بایست از مواد غذایی زیر استفاده نمایید.

  • میوه‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان همچون توت فرنگی، انار، مرکبات و بلوبری
  • سبزیجات مانند سیب‌زمینی شیرین، کلم بروکلی و هویج
  • چربی‌های مفید همچون مغزها، دانه‌ها و روغن زیتون
  • انواع گوشت
  • تخم‌مرغ
  • ماهی‌های پرچرب
  • غلات کامل
  • پروبیوتیک‌ها

برای تسریع روند ترمیم محل بخیه باید انواع مواد غذایی مواد معدنی و ویتامین‌ها را مصرف کنید. از موثرترین مواد معدنی و ویتامین‌هایی که به ترمیم محل بخیه‌ها کمک می‌کنند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

ویتامین‌هایی که از خاصیت آنتی‌‌اکسیدانی برخوردار هستند مانند ویتامین‌های C, D, E, A, K

  • منیزیم
  • کلسیم
  • آهن
  • فیبر
  • پروتئین
  • کربوهیدرات‌های مفید

املاح معدنی و ویتامین‌ها سبب بهبود کلاژن‌سازی شده و به صاف شدن محل بخیه کمک می‌کنند. ممکن است روش‌های خانگی کمی زمانبر باشند، اما‌ در نهایت تاثیرات خود را نشان خواهند‌ داد.

نتیجه گیری

راهکارهای گوناگونی برای ترمیم نمودن جای بخیه وجود دارد. انتخاب بهترین روش به اندازه بخیه و همچنین شرایط آن بستگی دارد. بهتر است از پزشک بپرسید که کدام روش درمانی برای شما مناسب‌تر خواهد بود. علاوه بر درمان‌های پزشکی می‌توانید از روش‌های خانگی نیز کمک بگیرید تا کلاژن‌سازی و تولید الاستین در پوست شما افزایش یابد. قطعاً یافتن یک کلینیک معتبر و قابل اطمینان برای برطرف نمودن جای بخیه‌ها اهمیت زیادی دارد. ما کلینیک مهرافروز را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم که در زمینه ترمیم محل بخیه سابقه‌ای دیرینه دارد تا  در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهترین نتایج دست یابید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *