تهران، نیاوران، روبروی جماران، جنب بانک سامان، پلاک 148، طبقه دوم
کلینیک زیبایی مهرافروز
Search
Close this search box.
پلاسما سل تراپی

پلاسما سل تراپی

پلاسما سل تراپی با استفاده از پلاسمای خون فرد، برای تحریک و نوسازی بافت‌های آسیب دیده پوست در نواحی صورت، گردن، سر و سینه، دست‌ها و بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این روش مقداری از خون فرد گرفته شده و در کیت‌های مخصوص گذاشته می‌شود تا پلاکت آن جدا شود. در نتیجه پلاکت غنی شده به قسمت مورد نظر تزریق می‌شود. در ادامه به مزایا و شرایط استفاده و همچنین عوارض آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پلاسما سل تراپی چیست؟

مزیت این روش این است که نتیجه درمان کاملا طبیعی است و روند بهبود مشکلات پوستی سریع تر می‌شود. در زمان انجام این کار بهتر است که از مصرف داروهای ضد التهاب خودداری کنید.

پلاسمای غنی از پلاکت دارای دو بخش متفاوت است که شامل پلاسما و پلاکت‌ها است. به طور کلی این ماده خون است که میزان پلاکت آن در این حالت افزایش پیدا می‌کند. برای آماده کردن این ماده، خون از فرد گرفته می‌شود و سپس در دستگاه سانتریفیوژ قرار داده می‌شود و خون از پلاکت جدا می‌شود.

مزایای پلاسما سل تراپی

مزایای پلاسما سل تراپی

روش پلاسما سل تراپی در حوزه زیبایی پوست مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از این مزایا اشاره می‌کنیم.

✅سازگاری با بدن فرد

مشکلات پوستی با این روش به دلیل سازگاری بالایی که با بدن فرد زیباجو دارد به خوبی از بین می‌رود. افرادی که دارای چین و چروک پوستی هستند این روش برای ‌آن‌ها بسیار مناسب است زیرا با این روش خطوط عمیق پیری از بین می‌روند.

✅بهبود جای زخم و درمان لک

با استفاده از این روش زخم‌های پوستی و لک پوستی درمان می‌شود. با انجام پلاسما سل تراپی مشکلات پوستی مانند لک، کک و مک و آکنه شدید از بین می‌روند.

✅افزایش شادابی و درخشندگی پوست

افرادی که دارای پوستی تیره و کدر هستند می‌توانند از پلاسما سل تراپی برای روشن شدن و درخشندگی پوست بهره‌مند شوند. با این روش می‌توان جای جوش و تیرگی اطراف چشم و اسکار را از بین برد.

✅درمان ریزش مو

یکی از مهم‌ترین مزایای پلاسما سل تراپی، درمان مشکلات مو است. فاکتورهای رشد مو در پلاکت وجود دارند که به رشد موی سر کمک می‌کند.

پلاسما سل تراپی در چه شرایطی استفاده می شود؟

پلاسما سل تراپی در موارد زیر استفاده می شود:

  •  چین و چروک پوستی

 پلاسما سل تراپی می‌تواند بهبود چین و چروک‌های پوستی را تسریع کند. با استفاده از پلاسما، فاکتورهای رشد و پروتئین‌های موجود در خون تحریک شده و تولید کلاژن و الاستین در پوست افزایش می‌یابد که باعث بهبود ساختار و ظاهر پوست می‌شود.

  • جوانسازی پوست

 پلاسما سل تراپی می‌تواند به عنوان روشی برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار بگیرد. با تحریک سلول‌های پوستی توسط پلاسما، تولید کلاژن و الاستین افزایش می‌یابد که منجر به بهبود لناف رطوبتی و الاستیسیته پوست می‌شود.

  • درمان آکنه

 پلاسما سل تراپی می‌تواند در درمان آکنه و کاهش التهاب‌های پوستی موثر باشد. با استفاده از خاصیت ضدباکتریایی و التیام‌بخش پلاسما، باکتری‌ها که عامل ایجاد آکنه هستند کاهش می‌یابند و التهاب‌های پوستی کنترل می‌شوند.

  • خطوط لب و اطراف چشم

پلاسما سل تراپی می‌تواند بهبود خطوط ریز و چین و چروک‌های اطراف لب و چشم را فراهم کند. با تحریک سلول‌های پوستی، کلاژن تولید می‌شود و بافت پوستی تقویت و آبرسانی بهبود می‌یابد.

با توجه به این که پلاسما سل تراپی با استفاده از خون فرد انجام می‌شود، خطرات آن به مراتب کمتر از بقیه روش‌های زیبایی است. قبل از خونگیری نیاز است تا مطمئن باشید بدن هیدراته است. همچنین برای جلوگیری از بروز سرگیجه یا سردرد بعد از پلاسما سل تراپی، نیاز است تا قبل از انجام این روش موادغذایی کافی مصرف کرده باشید.

خونریزی، آسیب بافتی و عفونت برخی از عوارضی است که احتمال دارد بعد از انجام این روش داشته باشد.

پلاسما سل تراپی  در برخی موارد و مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهمترین موارد استفاده از پلاسما سل تراپی عبارتند از:

 جوانسازی پوست: پلاسما سل تراپی می‌تواند به عنوان یک روش جوانسازی پوست مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از پلاسما، فاکتورهای رشد و پروتئین‌های موجود در خون تحریک شده و تولید کلاژن و الاستین در پوست افزایش می‌یابد که باعث بهبود ساختار و ظاهر پوست می‌شود.

درمان چین و چروک پوستی: پلاسما سل تراپی می‌تواند در بهبود چین و چروک‌های پوستی موثر باشد. با تحریک سلول‌های پوستی توسط پلاسما، تولید کلاژن و الاستین افزایش می‌یابد و بافت پوستی تقویت می‌شود که بهبود چین و چروک‌ها را نتیجه می‌دهد.

 درمان لک‌های پوستی: پلاسما سل تراپی می‌تواند در کاهش لکه‌های پوستی ناشی از عوامل مختلف مانند آفتاب، پیری، جوش و آکنه موثر باشد. با استفاده از خاصیت ضد باکتریایی و التیام‌بخش پلاسما، التهاب‌های پوستی کاهش می‌یابد و روند تجدید سازی سلولی تسریع می‌شود.

نتیجه گیری

پلاسما سل تراپی یک روش درمانی است که با استفاده از پلاسمای خون به بهبود پوست کمک می‌کند. این روش می‌تواند باعث جوانسازی پوست، کاهش چین و چروک‌ها، بهبود زخم‌های پوستی و کاهش لکه‌های پوستی شود.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *