تهران، نیاوران، روبروی جماران، جنب بانک سامان، پلاک 148، طبقه دوم
کلینیک زیبایی مهرافروز
Search
Close this search box.
Laser 4G

جوانسازی 4G با دستگاه لیزر

جوانسازی 4G با دستگاه لیزر یکی از روش های بهبود بافت پوست محسوب می شود که با کمک آن می توان منافذ پوست را سفت کرد و رگ های عنکبوتی شکل گرفته در پوست را از بین برد تا از این طریق پوست ظاهری زیباتر داشته باشد. امکان انجام جوانسازی با این روش، برای تمام لایه های سطحی و عمقی پوست وجود دارد و راهکاری سریع تر و موثرتر نسبت به سایر روش ها محسوب می شود.

جوانسازی 4G با دستگاه لیزر چگونه انجام می شود؟

جوانسازی 4G با دستگاه لیزر در چهار مرحله انجام می شود. در ابتدا مرحله اول بر روی پوست انجام می شود که کشش نرم نیز نامیده می شود و سبب تحریک کلاژن سازی برای پوست می شود. در این مرحله دردی احساس نمی شود و جوانسازی ار داخل بافت پوست انجام می شود که در نهایت سبب کشش و سفتی پوست می شود. در مرحله دوم جوانسازی با استفاده از طول موجی مخصوص انجام می شود. این طول موج سبب تولید الاستین و کلاژن می گردد و مشکلات پوستی در لایه های عمیق تر مورد هدف قرار می دهد. در مرحله سوم انرژی به صورت پیوسته بر روی پوست متمرکز می شود. در این مرحله نیز بافت های عمقی در زیر پوست سفت می شوند. در مرحله چهارم که مرحله سطحی نام دارد لایه برداری با لیزر سرد انجام می شود که تمام سلول های مرده از روی پوست کاملا پاک می شود و پوست بسیار نرم تر و درخشان تر از قبل خواهد شد.

جوانسازی 4G با دستگاه لیزر

مزایای جوانسازی 4G با دستگاه لیزر

از مزایای جوانسازی 4G با دستگاه لیزر می توان به موارد مختلفی اشاره کرد از جمله این که؛ رنگدانه های پوستی که به شکل نامنظم ایجاد شده اند از بین خواهد رفت. کک و مک ها و لک های خورشیدی کاملا محو می شوند. چین و چروک های روی پوست و علائم آکنه از بین می روند. مویرگ هایی که بر روی صورت یا بدن بیش از حد گشاد شده یا شکسته اند نیز از بین خواهد رفت.

معایب جوانسازی 4G با دستگاه لیزر

در کنار مزایای فوق العاده ای که جوانسازی 4G با دستگاه لیزر دارد ممکن است در برخی موارد نادر این روش سبب قرمزی و التهاب پوست شود که معمولا در ظرف چند ساعت از بین می رود. همچنین در برخی مواقع پوستِ افراد واکنش بیشتری را به شکل تاول نشان می دهد یا ممکن است پوست به شدت خشک شود که سبب خارش پوست گردد. اگر این موارد بین 12 تا 72 ساعت طول بکشد طبیعی است و به نوعی واکنش پوست نسبت به درمان است، اما در صورت بیشتر بودن این مدت زمان باید حتما به پزشک مراجعه گردد. گاهی مواقع ممکن است عوارض بسیار خطرناک تر باشد و سبب عفونت های باکتریایی و قارچی شود. این مورد معمولا به علت تبحر نداشتن پزشک یا غیربهداشتی بودن شرایط به وجود می آید.

مراقبت های بعد از جوانسازی 4G با دستگاه لیزر

بعد از انجام لیزر برای حصول نتیجه بهتر باید مراقبت هایی را از پوست خود انجام دهید.

  • از کمپرس سرد استفاده کنید تا سوزش و التهاب پوست شما تسکین داده شود. شما می توانید برای این منظور از کیسه یخ نیز استفاده نمایید.
  • داروهایی که پزشک پس از لیزر برایتان تجویز می کند را مصرف کنید. این داروها برای کاهش عوارض و تسریع در بهبودی شما تجویز می شوند پس مصرف آن ها را جدی بگیرید.
  • پس از جوانسازی 4G با دستگاه لیزر در دوره نقاهت از انجام فعالیت های بدنی سنگین که منجر به تعریق شما می شود اجتناب کنید. بهتر است تا بهبودی کامل فعالیت های سبک تری انجام دهید و استراحت نمایید.
  • پوست خود را ماساژ ندهید و تحریک نکنید. فشاری عمدی و غیر عمدی سبب می شود پوستتان به شدت حساس شده و آسیب ببیند.
  • زمانی شما جوانسازی 4G با دستگاه لیزر را انجام می دهید پوستتان لایه برداری شده و طبیعی است که کمی پوسته پوسته شود. شما می توانید با توجه به نظر پزشکتان، از روز چهارم یا پنجمِ بعد از انجام لیزر از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.
  • تا بهبودی کامل پوستتان به هیچ عنوان از لوازم آرایشی استفاده نکنید، زیرا سبب تحریک و حساس شدن پوست خواهد شد.
  • با تجویز و مشورت پزشکتان می توانید از روز دوم یا سومِ بعد از لیزر از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  1. حمام بخار و سولار، پوست را حساس می کند بعلاوه برنزه شدنِ پوست از تاثیر لیزر جلوگیری می کند. اگر قصد انجام جوانسازی با لیزر را دارید دو ماه قبل از انجام این کار از سولار و حمام بخار اجتناب کند تا نتیجه بهتری را به دست آورید.
  2. یک هفته قبل از این که لیزر انجام دهید سعی کنید کمتر در معرض آفتاب قرار بگیرید. آفتاب پوست را حساس می کند. بعد از جوانسازی 4G با دستگاه لیزر احساس آفتاب سوختگی در پوست ایجاد می شود. ماندن در آفتاب این احساس را پس از لیزر تشدید می کند.
  3. دو هفته قبل از انجام لیزر به هیچ عنوان از کرم های لایه بردار استفاده نکنید.
  4. دخانیات و الکل خون را رقیق می کنند. برای کاهش عوارض جانبی و جلوگیری از خونریزی در حین لیزر، بهتر است دو هفته قبل از اقدام، از مصرف دخانیات و الکل اجتناب کنید.
  5. اگر قصد بوتاکس دارید بهتر است بدانید که، جوانسازی 4G با دستگاه لیزر با عمل بوتاکس تداخل دارند، بنابراین حداقل دو هفته بین بوتاکس و انجام عمل لیزر فاصله بیاندازید.
  6. لیزر با انجام عمل لایه برداری پوست شما را بهبود می بخشد. به همین علت دو هفته قبل از انجام آن، از کرم های لایه بردار استفاده نکنید.
  7. از مصرف داروها، مکمل ها و خوراکی هایی که بر روی غلظت خون شما تاثیر می گذارند تا ده روز قبل از انجام لیزر خودداری نمایید.

تعداد جلسات مورد نیاز برای جوانسازی 4G با دستگاه لیزر به تصمیم پزشک بستگی دارد. پزشک معمولا با توجه به نوع ناهنجاری، رنگ پوست، نوع پوست و شرایط فردی بیمار تصمیم به مشخص کردن تعداد جلسات می نماید. معمولا در حالت عمومی 3 جلسه برای درمان در نظر گرفته می شود، اما به هر میزان عارضه های پوستی عمیق تر باشد یا سطح وسیع تری داشته باشند پزشک بنا به صلاحدید خودش تعداد جلسات را بیشتر می کند.

جوانسازی 4G با دستگاه لیزر در کدام نواحی انجام می شود؟

جوانسازی 4G با دستگاه لیزر معمولا برای چین و چروک های اطراف پیشانی، دهان و چشم انجام می شود. در صورت درخواست فرد و با توجه به نظر پزشک، جوانسازی می تواند برای سایر قسمت های بدن نیز انجام شود و مانعی ندارد.

بیشتر بخوانید : لیزر اگزایمر

کاندید های جوانسازی 4G با دستگاه لیزر کدام افراد هستند؟

  • افرادی که پوستشان در معرض عامل های پیری قرار گرفته است (چین و چروک) یا پوستشان آفتاب سوخته شده است می توانند از این روش به عنوان راهکاری مناسب برای جوانسازی پوست خود استفاده کنند.
  • افرادی که در محل درمان حساسیت پوستی، زخم و عفونت باز ندارند، می توانند از این روش جوانسازی استفاده نمایند.
  • استفاده از روش جوانسازی برای خانم هایی که باردار نیستند می تواند مفید باشد.
  • افرادی که تمایل دارند جای جوش ها و زخم های ایجاد شده در پوستشان را از بین ببرند، استفاده از این روش می تواند برای آن ها نتیجه خوبی به همراه داشته باشد.
  • اگر فردی در ناحیه صورت تبخال نداشته باشد می تواند از این روش جوانسازی استفاده کند و در صورت داشتن تبخال باید تا بهبودی کامل صبر نماید.
  • افرادی که بیماری های خودایمنی ندارند می توانند از این روش استفاده کنند. در صورت داشتن چنین بیماری هایی حتما باید پزشک خود را در جریان بگذارند.
  • این روشِ جوانسازی، معمولا در افرادی که پوست روشنی دارند نتیجه بهتری می دهد.

نتیجه گیری

جوانسازی 4G با دستگاه لیزر، روشِ درمانیِ اثبات شده برای کاهش بی نظمی های پوست مانند: جای زخم و آکنه و چین و چروک می باشد. برای نتیجه بهتر از درمان با استفاده از این روش، تبحر و تخصص پزشک و همچنین مشاوره هایی که قبل و بعد از لیزر توسط پزشک داده می شود بسیار حائز اهمیت است. شما می توانید با مراجعه به کلینیک مهرافروز و مشاوره با پزشکان متخصصی که در این کلینیک فعالیت می کنند بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *