تهران، نیاوران، روبروی جماران، جنب بانک سامان، پلاک 148، طبقه دوم
کلینیک زیبایی مهرافروز
Search
Close this search box.
لیزر موهای صورت

لیزر موهای زائد صورت

لیزر موهای زائد صورت یکی از تکنیک هایی است که امروزه مورد استفاده بانوان و حتی برخی آقایان قرار می‌گیرد. لیزر موهای صورت برای همه افراد مناسب است؟ این روش بسیار متداول است اما به طور کلی برای همه افراد نتیجه ندارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد ماندگاری لیزر موی صورت و نتایج بعد از آن کسب کنید.

لیزر موهای زائد صورت به چه صورت انجام می شود؟

لیزر موهای زائد صورت با استفاده از دستگاه لیزر خاصی انجام می‌شود. فرایند انجام آن به طور کلی به صورت زیر است:

قبل از انجام لیزر، پوست شما باید آماده شود. تمیز کردن پوست و از بین بردن هرگونه موی زائد ظاهری است. در برخی موارد، قبل از لیزر ممکن است توصیه شود که از شستشوی صورت و استفاده از محصولاتی که ممکن است پوست را حساس کنند، خودداری کنید. در صورتی که نیاز باشد تا شیو موی زائد صورت خود را با ژیلت قبل از جلسه لیزر انجام دهید، حتما به مراجعه کنندگان اطلاع داده می‌شود.

قبل از انجام لیزر موهای زائد صورت، از محلول بی حسی بر روی پوست استفاده می‌شود تا منطقه درمانی با درد و سوزش مواجه نشود. البته این موارد در دستگاه های جدید و نوین در کلینیک مهرافروز برای افراد اصلا وجود نخواهد داشت و هیچ دردی حین لیزر احساس نمی‌کنند.  پس از آماده ‌سازی پوست، دستگاه لیزر به طور دقیق بر روی ناحیه مورد نظر قرار می‌گیرد و امواج خود را به سطح پوست می‌تاباند و بر فولیکول های مو اثر خود را وارد می‌کند.

ماندگاری لیزر موهای زائد صورت چقدر است

ماندگاری نتایج لیزر موهای زائد صورت برای همه افراد یکسان نیست زیرا به عوامل متعددی بستگی دارد. این دوام برای افرادی که موهای بسیار روشن و ظریف و حالت کرکی بر روی پوست خود دارند، کمتر از اشخاصی است که موی زائد ضخیمی بر صورت خود دارند. برخی افراد دارای موهای زائد هورمونی هستند که تقریبا نتیجه مناسبی از این روش نمی‌گیرند و باید به درمان مسائل هورمونی خود در ابتدا بپردازند.

خانم هایی که موهای زائد ضخیم با رنگ تیره بر روی پوست صورت خود یا ناحیه گردن دارند، بهترین ماندگاری نتیجه این تکنیک را دریافت می‌کنند و همچنین این نتایج برای آقایان نیز با دوام طولانی همراه است.

00:56
truncate dir-rtl

لیزر برای پوست های تیره

آیا لیزر موهای زائد صورت عوارض دارد؟

لیزر موهای زائد صورت معمولاً ایمن است، اما ممکن است برخی عوارض و عواقب جانبی داشته باشد. در زیر، عوارض ممکن را بررسی می‌کنیم:

  • تحریک و قرمزی موقت پوست
  • سوختگی یا خارش
  • ریسک عفونت در صورت عدم رعایت بهداشت

تمامی این عوارض به صورت موقتی خواهند بود و بعد از گذشت یک الی دو روز از بین خواهند رفت.

لیزر موهای زائد صورت باعث روشن شدن پوست می شود؟

لیزر موهای زائد صورت می‌تواند منجر به روشن شدن پوست در ناحیه‌های مورد درمان می‌شوند. این اثر معمولاً به علت تولید حرارت در پوست و از بین بردن فولیکول موهای تیره است. با از بین رفتن ریشه های تیره در زیر پوست، سطح پوست روشن تر شده و به دلیل از بین رفتن برخی لکه های پوستی، تیرگی ها برطرف خواهد شد.

لیزر موهای زائد صورت لکه های پوستی از بین میبرد؟

بله، لیزر موهای زائد صورت می‌تواند به کاهش یا حتی برطرف کردن لکه‌های پوستی کمک کند اما باید توجه داشت که نتایج واقعی و تاثیر لیزر بر لکه‌ های پوستی بستگی به نوع و ماهیت لکه‌ها و وضعیت پوست شما دارد. البته برخی از دستگاه ها موجب این امر نمی‌شوند اما دستگاه لیزر موی زائد در کلینیک مهرافروز بهترین نتیجه را برای رفع لکه های پوستی صورت در حین لیزر موی زائد صورت داشته است.

لیزر موهای زائد صورت با استفاده از نور با طیف خاصی که به رنگ قهوه‌ای تیره و مشکی حساسیت دارد، به ریشه موها نفوذ کرده و آنها را نابود می‌کند. در همین روند، اگر لکه‌های پوستی در مسیر لیزر قرار داشته باشند، نور لیزر به صورت هدفمند به سطح لکه‌ها هدایت و باعث کاهش رنگ و تیرگی آن ها می‌شود.

لیزر موهای زائد صورت موها را ضخیم تر می کند؟

لیزر موهای زائد صورت معمولاً به ضخامت موها تاثیری نمی‌گذارد. در واقع، هدف اصلی لیزر موهای زائد، کاهش و ضعیف‌کردن رشد موها است، نه افزایش ضخامت آن ها، بنابراین این تصور کاملا اشتباه است. تأثیر لیزر بر رشد موها و ضخامت آنها ممکن است بین افراد متفاوت باشد. نیز موارد دیگری مانند نوع دستگاه لیزر، توان و طول موج لیزر، رنگ پوست و رنگ موها نیز می‌توانند تأثیرگذار باشند.

لیزر موهای زائد صورت در چند جلسه انجام می شود

تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله نوع پوست، نوع ضخامت موها، ناحیه درمانی صورت یا گردن، و نوع دستگاه لیزر استفاده شده و همچنین، تراکم موها نیز نقشی در تعداد جلسات دارند. معمولاً جلسات لیزر موهای زائد صورت به طور متناوب و هر 6 هفته یک بار در فواصل زمانی مشخص انجام می‌شوند.

00:26
truncate dir-rtl

دپارتمان تخصصی لیزر مو های زائد کلینیک مهرافروز

به هر حال، تعداد دقیق جلسات لیزر موهای زائد صورت را پزشک یا تکنسین متخصصی که لیزر را انجام می‌دهد، باید بر اساس ویژگی‌های شخصی شما تعیین کند و برای اخذ نتیجه مناسب از این روش، باید حتما تعداد جلسات را تا انتها تکمیل کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *