تهران، نیاوران، روبروی جماران، جنب بانک سامان، پلاک 148، طبقه دوم
مراقبت های بعد از هایفوتراپی

مراقبت های بعد هایفوتراپی

مراقبت‌ های بعد هایفوتراپی، در سلامتی و زیبایی پوست و بهبود وضعیت آن نقش مهمی را ایفا می‌کند. این اقدام یک روش غیر جراحی است که با کمک امواج فوکوس شده، به تحریک پوست و تولید کلاژن طبیعی، کمک زیادی می‌کند و باعث تنش پوست و لیفتینگ می‌شود. افرادی که از این روش برای زیبایی و سلامت پوست خود استفاده می‌کنند، باید به یک سری نکات مراقبتی توجه داشته باشند و با رعایت آن‌ها، به بهبود وضعیت پوست خود کمک کنند تا به عوارض هایفوتراپی مبتلا نشوند. اگر قصد انجام هایفوتراپی دارید، در ادامه با ما همراه شده و با مراقبت‌های بعد از هایفوتراپی صورت، بیشتر آشنا شوید.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی شامل چه مواردی می شود؟

هایفوتراپی یک روش درمانی برای زیبایی و جوانسازی پوست محسوب می‌شود که به حفظ ظاهر و سلامت پوست شما کمک زیادی می‌کند. افراد زیادی برای استفاده از این روش و بهره‌مندی از مزایای آن، به کلینیک‌های ارائه دهنده خدمات هایفوتراپی مراجعه می‌کنند. اما نکته حائز اهمیت در مورد این روش درمان، رعایت نکات مراقبتی بعد از انجام آن است. مراقبت‌های بعد از هایفوتراپی، کمک می‌کند تا نتایج به دست آمده از این روش درمان، ثابت و پایدار بماند و زیبا جویان با عوارض بعد از آن مواجه نشوند.

اقدامات بعد هایغوتراپی

برخی از این نکات مراقبتی به شرح زیر است:

کرم ترمیم کننده بعد از هایفو

مصرف کرم‌های ترمیم کننده، باعث آرامش پوست می‌شود و به بهبود سریع وضعیت آن کمک می‌کند. در انتخاب کرم‌های ترمیم کننده حتماً به سراغ محصولات طبیعی بروید و با مصرف مداوم این کرم‌ها، به تغذیه و ترمیم پوست خود کمک کنید.

ورزش بعد از هایفو

از مراقبت ‌های بعد هایفوتراپی می‌توانیم به ورزش کردن اشاره کنیم. افرادی که در حوزه ورزش‌های سنگین مانند بدنسازی، وزنه‌برداری و… فعالیت می‌کنند، بعد از هایفو باید از شدت این تمرینات بکاهند و از انجام ورزش‌های سنگین صرف نظر کنند. به این علت که ورزش‌های سنگین باعث ایجاد فشار روی پوست و تحریک و التهاب آن می‌شود و اثرات مطلوب هایفو را از بین می‌برد. بنابراین سعی کنید بعد از هایفوتراپی تمرینات سبک مانند پیاده‌روی و تمرینات کششی آرام را آغاز کنید و به مرور به شدت این فعالیت‌ها بیافزاید تا بدن به تدریج به آن عادت کند.

ماساژ صورت بعد از هایفو

از دیگر مراقبت‌های بعد هایفوتراپی می‌توانیم به خودداری از ماساژ صورت اشاره کنیم. این کار عوارض جانبی متعددی را در پی دارد و به پوست شما آسیب می‌رساند. چرا که در پی ماساژ، پوست افراد تحریک شده و زمینه بروز التهاب و عوارض، در آن فراهم می‌شود. بنابراین اگر این اقدام را انجام داده‌اید، تا زمانی که پوست شما به حالت طبیعی بازنگشته و به طور کامل بهبود نیافته است، از ماساژ صورت بپرهیزید.

نحوه خوابیدن بعد هایفوتراپی

در هنگام رعایت مراقبت های بعد هایفوتراپی ، توصیه می‌شود که راجع به نحوه خوابیدن با پزشک خود مشورت و گفتگو کنید تا شما را با بهترین شیوه‌ها و پوزیشن‌های خوابیدن آشنا کند. این موضوع تاثیر زیادی بر عدم ایجاد آسیب روی پوست دارد. معمولاً پزشکان توصیه می‌کنند که بعد از هایفوتراپی، به پشت بخوابید تا فشار کمتری روی پوست صورت ایجاد شود و پوست امکان تنفس داشته باشد. همچنین استفاده از بالش‌های نرم و مناسب، برای جلوگیری از ایجاد فشار به ناحیه درمان، بسیار موثر است. در مراقبت‌های بعد از هایفوتراپی صورت، خوابیدن روی صورت ممنوع است. چرا که باعث ایجاد فشار روی پوست می‌شود و سبب تحریک و التهاب آن می‌شود.

شستن صورت بعد هایفو

بعد از انجام هایفوتراپی، پوست صورت آسیب پذیر و حساس می‌شود. به همین علت در روزهای ابتدایی بعد از انجام این روش، معمولا توصیه می‌شود که از شستن صورت پرهیز کنید تا پوست، فرصت کافی برای بازیابی و بهبودی پیدا کند. در این دوره برای حفظ نتیجه کار و برای مراقبت هرچه بیشتر از پوست، بهتر است صورت را با آب سرد بشویید. چرا که آب گرم باعث تحریک پوست شده و عوارضی مانند تورم، درد یا قرمزی را افزایش می‌دهد. همچنین استفاده از محصولات شستشوی صورت با فرمولاسیون ملایم و غیر تحریک کننده، بسیار توصیه می‌شود.

مراقبت های درمان ورم بعد هایفوتراپی

یکی از عوارض معمول بعد از هایفوتراپی، ورم صورت است که در روزهای ابتدایی بیشتر مشاهده می‌شود. ورم بعد از هایفوتراپی، با رعایت مراقبت‌های بعد هایفوتراپی طی چند روز به طور کامل از بین می‌رود و بهبود پیدا می‌کند. اما به طور کلی، استفاده از کمپرس یخ روی ناحیه ورم کرده و مصرف قرص‌های ضد التهابی و مسکن، جهت رفع ورم بعد از هایفوتراپی بسیار موثر است. همچنین استراحت و خواب کافی، عدم انجام فعالیت‌های سنگین، استفاده از بالش‌های نرم و عدم ایجاد فشار به ناحیه ورم کرده، به بهبود این وضعیت کمک زیادی می‌کند.

مصرف قرص کلاژن بعد از هایفو

از دیگر مراقبت‌ های بعد هایفوتراپی صورت می‌توانیم به مصرف قرص‌های کلاژن اشاره کنیم. این قرص‌ها برای تسریع روند بهبودی بسیار موثر هستند و با تولید بیشتر کلاژن، در دریافت نتایج مطلوب و کاهش چین و چروک و رفع افتادگی پوست کمک زیادی می‌کنند. افرادی که هایفوتراپی انجام می‌دهند برای دیدن نتایج این روش روی پوست خود، باید به مدت سه تا چهار هفته صبر کنند. اما مصرف قرص کلاژن بعد از هایفوتراپی، این روند طولانی را کوتاه‌تر می‌کند و در برخی موارد بعد از ۱۰ روز، فرد می‌تواند نتایج بعد از هایفوتراپی را به وضوح روی پوست خود مشاهده کند.

آرایش بعد هایفوتراپی

آرایش کردن بلافاصله بعد ‌از هایفوتراپی و یا در دوران نقاهت، مشکل خاصی ندارد. اما معمولا پزشکان توصیه می‌کنند که آرایش کردن را به ۲۴ ساعت بعد از هایفو موکول کنید. بعد از این مدت زمان نیز، از لوازم آرایشی غیر شیمیایی و ملایم استفاده کنید. چرا که استفاده از کرم‌های شیمیایی، باعث تحریک پوست می‌شود و مشکلات متعدد و عوارض گوناگونی را ایجاد می‌کند.

اصلاح صورت بعد هایفوتراپی

استفاده از اپیلاسیون، وکس یا سایر روش‌ها برای رفع موهای زائد صورت، بعد از انجام ‌هایفوتراپی توصیه نمی‌شود. به این دلیل که در این وضعیت، پوست در حالت حساس قرار دارد و اپیلاسیون پوست باعث التهاب، تحریک و افزایش ریسک ابتلا به عفونت می‌شود و مشکلات متعددی را به بار می‌آورد.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

مراقبت های بعد هایفوتراپی را تا چه مدت ادامه دهیم؟

هایفوتراپی یک روش کاملاً غیرتهاجمی است که هیچگونه درد و ناراحتی را به همراه ندارد و بعد از انجام آن، فرد می‌تواند به راحتی به منزل بازگشته و فعالیت‌های شخصی خود را انجام دهد. اما این موضوع به معنای نداشتن دوره نقاهت نیست. هایفوتراپی برای بازسازی پوست و سلامت و زیبایی آن انجام می‌شود و رعایت یک سری بایدها و نبایدها بعد از انجام این روش، برای دریافت نتایج مطلوب و ماندگاری بیشتر آن اثرات مطلوبی دارد. مراقبت‌ های بعد هایفوتراپی معمولاً باید به مدت ۳ تا ۴ هفته مورد توجه قرار بگیرد. البته در برخی افراد این دوره کوتاه‌تر و در برخی افراد نیز دوره نقاهت طولانی‌تر می‌شود که این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد.

نگاه کلی به مراقبت‌ های بعد هایفوتراپی

مراقبت‌ های بعد هایفوتراپی ، به اندازه خود این روش اهمیت دارد. هایفوتراپی یک روش کاربردی برای جوانسازی پوست محسوب می‌شود. اما برای اینکه نتایج این روش ماندگار و رضایت بخش باشد، باید به مراقبت‌های قبل و بعد از آن توجه شود. به طور مثال پرهیز از مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی، عدم انجام فعالیت‌های جسمی شدید، عدم استفاده از استخر، حمام و… از جمله نکات مراقبتی برای روزهای بعد از هایفوتراپی هستند که توجه به آنها اهمیت ویژه‌ای دارد. برای انجام هایفوتراپی حتماً به سراغ کلینیک‌های معتبر از جمله کلینیک مهر افروز بروید و زیر نظر افراد متخصص و کاربلد، از این روش زیبایی پوست استفاده کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *