تهران، نیاوران، روبروی جماران، جنب بانک سامان، پلاک 148، طبقه دوم
کلینیک زیبایی مهرافروز
Search
Close this search box.
مراقبت های بعد از کاشت ابرو

مراقبت‌ های بعد کاشت ابرو

مراقبت‌ های بعد از کاشت ابرو یکی از مهم‌ترین اقدامات است که یک روش دائمی برای اضافه کردن موهای طبیعی به ناحیه ابرو اطلاق می‌شود. این بهترین راهکار برای اصلاح ابروی ریخته شده و کم پشت است. این عمل مانند سایر عمل‌ها نیازمند رعایت مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو است. نحوه مراقبت کاشت ابرو تاثیر چشمگیری در خلق ابروهای طبیعی و زیبا دارد و به فرد کمک می‌کند ضمن کاهش عوارض احتمالی، دوره نقاهت کوتاهی را تجربه کند.

مراقبت‌ های مهم بعد از کاشت ابرو

کاشت ابرو موثرترین اقدام در راستای زیبایی صورت است که نتیجه‌ای بسیار منحصربفرد و ایده‌آل دارد و در چهره فرد یک تغییر اساسی ایجاد می‌کند. این عمل نیازمند توجه به برخی نکات مهمی است که نتیجه را به شکل چشمگیری تغییر می‌دهد. پیش از انجام کاشت ابرو فرد ملزم به دقت و داشتن حساسیت بالا در انتخاب پزشک است. پس از آن نیز فرد باید به مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو توجه بسیار زیادی داشته باشد و با دقت بالا تمامی دستورالعمل‌های ارائه شده را انجام دهد.

رعایت مراقبت‌ های کاشت ابرو به شما در داشتن ابروهایی زیبا و طبیعی کمک خواهد کرد. این مراقبت‌ها علاوه بر حصول بهترین نتیجه در پیشگیری از عوارض و مشکلات جانبی نقش مهمی دارد. مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو شامل مواردی مثل موارد زیر است.

  • عدم قرارگیری در معرض آفتاب مستقیم
  • عدم وارد کردن فشار به ابروها
  • عدم تماس ابروها با آب و رطوبت
  • عدم استفاده از رنگ و مواد شیمیایی
  • پرهیز از کندن زخم
  • مصرف به موقع داروها

در ادامه به بررسی دقیق‌تر سایر نکات مهم مراقبتی می‌پردازیم.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

شستن صورت بعد از کاشت ابرو

یکی از مهم‌ترین موارد بعد از مراحل کاشت ابرو ، عدم شست‌وشوی صورت و پرهیز از تماس آب با ابرو است. ابروهای کاشته شده به دلیل عدم تثبیت در محل جدید، به راحتی آسیب می‌بینند و ممکن است نتیجه مطلوب و ایده‌آل حاصل نشود. ابروهای تازه کاشته شده به مدت 2 تا 5 روز نباید تماسی با آّب داشته باشد. به طور معمول لازم است 5 روز بعد از کاشت ابرو به شکل ملایم و بااحتیاط صورت و ابروها شسته شود. در زمان شستن صورت باید توجه داشت که دمای آب خیلی گرم یا خیلی سرد نباشد. تماس ابروها با آب خطر بروز عفونت را افزایش می‌دهد. همچنین دوره نقاهت را طولانی‌تر می‌کند.

در زمان شستن صورت توجه داشته باشید که خون و پوسته‌های ابرو می‌بایست به آرامی شسته شود تا هیچ فشاری به محل کاشت وارد نشود. آب نیز نباید با فشار و مستقیم به ابروها برخورد کند. عدم توجه به این نکته باعث سست شدن ابروها و عدم ماندگاری کاشت ابرو می‌شود. برای شستن ابرو بهتر است از مواد شوینده مورد تایید پزشک استفاده شود. در این راستا شامپو بچه به دلیل داشتن مواد شیمیایی ضعیف‌تر انتخاب مناسبی است.

اصلاح ابرو بعد از کاشت

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید بعد از کاشت ابرو در نظر داشته باشید، زمان اصلاح ابرو است. بعد از اینکه موهای کاشته شده در محل جدید خود تثبیت شد و شروع به رشد کرد، می‌توانید همانند قبل آنها را اصلاح کنید. این بازه زمانی عموما 1 سال طول می‌کشد و ابرو در این دوره به هیچ وجه نباید با موچین اصلاح شود. در این دوره می‌توانید به ابروهای خود فرم دهید. در مواردی ابرو دچار ریزش می‌شود که این اتفاق کاملا طبیعی است. یکی از مهم‌ترین مواردی که افراد باید در نظر داشته باشند، کوتاه کردن ابرو در زمان رشد است. این کار برای داشتن ظاهری مرتب و طبیعی ابروها ضروری است.

دستکاری ابرو کاشته شده

در هفته نخست پس از کاشت ابرو، ابروها بسیار حساس هستند. در این دوره ابروها برای سازگاری و تثبیت در آن ناحیه نیاز به زمان دارند و بسیار آسیب‌پذیر هستند. در این بازه زمانی می‌بایست از دستکاری ابرو کاشته شده خودداری شود. رنگ و مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی ممکن است به فولیکول‌های کاشته شده آسیب وارد کند و موجب ریزش ابرو شود. برای جلوگیری از این اتفاق، لازم است برای مدتی در ناحیه ابرو از رنگ و لوازم آرایشی استفاده نشود. در این فاصله می‌توانید به ندرت و در موارد خاص از سایه ابرو استفاده کنید اما برای رنگ کردن ابرو، لازم است 6 ماه بعد از کاشت ابرو اقدام کنید. در این رابطه می‌توانید با پزشک خود مشورت کنید تا زمان مجاز دستکاری ابرو کاشته شده را بدانید.

پوسته پوسته شدن ابرو

پوسته پوسته شدن ابرو یک اتفاق طبیعی است که 3 الی 7 روز پس از کاشت ابرو رخ می‌دهد. در این بازه زمانی پوست ناحیه پیوند شروع به ریزش می‌کند. این اتفاق ممکن است با التهاب و قرمزی در ابرو همراه باشد. پوسته پوسته شدن ابرو نهایتا تا 2 تا 3 هفته پس از کاشت ادامه خواهد داشت و پس از این مدت ابرو در حالت طبیعی قرار می‌گیرد. بعد از گذشت یک هفته پس از کاشت ابرو می‌توانید به آرامی و با ماساژ ملایم پوسته‌های محل زخم را از روی ابروی خود جمع کنید. توجه داشته باشید که لمس ابرو باید به آرامی صورت گیرد. در صورتی‌که این کار موجب خونریزی شد، بهتر است دست نگه‌دارید و بعد از 2 روز مجددا ماساژهای ملایم در ناحیه کاشت را از سر بگیرید.

دخانیات و کاشت ابرو

دخانیات یکی از محدودیت‌های اساسی بعد از کاشت ابرو است. مصرف سیگار و دخانیات به سبب مواد موجود در ساختارش و نیکوتین موجود، ضمن انقباض عروق خونی و کاهش جریان خون باعث تحریک و التهاب محل کاشت می‌شود و باعث تاخیر در بهبودی می‌گردد. این کار با اختلال درعملکرد سیستم ایمنی بدن دوره نقاهت را طولانی‌تر می‌کند و روند بهبودی را کند می‌کند. افزایش ریسک بروز عفونت در ناحیه کاشت از دیگر آسیب‌هایی است که به دلیل مصرف دخانیات تشدید می‌شود. به دنبال مصرف سیگار ممکن است شکل نهایی کاشت ابرو تغییر یابد. همچنین این مورد باعث تغییر در ساختار پوست در ناحیه ابرو و رنگ آن می‌شود. افرادی که قصد کاشت ابرو دارند می‌بایست 15 روز قبل و بعد از این اقدام از مصرف دخانیات خودداری کنند.

دوره نقاهت کاشت ابرو چقدر است؟

دوره نقاهت کاشت ابرو به دلیل داشتن ناحیه کوچک نسبت به کاشت موی سر دوره نقاهت کوتاه‌تری دارد. دوره اولیه نقاهت کاشت ابرو معمولا 5 الی 7 روز است. بعد از گذشت این مدت برخی مراقبت‌ های کاشت ابرو تا دو هفته انجام می‌شود و فرد ملزم است تمامی نکات بهداشتی و مراقبتی را در نظر داشته باشد. بعد از گذشت 14 روز فرد کاملا به حالت عادی خود بازمی‌گردد. ممکن است ماه اول ابرو هنوز التهاب داشته باشد و لازم باشد برخی مراقبت‌ها نظیر استفاده از سایه‌بان، پرهیز از حرکات و ورزش‌های سنگین، پرهیز از استفاده از رنگ و مواد شیمیایی و … تا مدتی ادامه‌دار باشد. در صورت انجام صحیح مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو، 3 تا 4 ماه بعد ابروهای کاشته شده به شکل طبیعی رشد خواهند کرد و تراکم مطلوب حاصل می‌شود. نتیجه نهایی کاشت ابرو بعد از یکسال حاصل می‌شود و در این زمان می‌بایست اصول مراقبتی در نظر گرفته شود.

اقدامات بعد از کاشت ابرو

مراقبت‌ های بعد کاشت ابرو را تا چه زمانی ادامه دهیم؟

هفته اول پس از کاشت ابرو بازه زمانی مهمی است که می‌بایست مراقبت‌های لازم به شکل دقیق و اصولی انجام شود. این مراقبت‌های ساده تاثیر بسیار زیادی در حصول نتیجه مورد نظر شما دارد و عدم توجه به آنها می‌تواند در شکل‌گیری فرم نهایی ابرو تاثیرات نامطلوبی بگذارد. بعد از کاشت ابرو، ناحیه دستکاری شده پانسمان می‌شود و لازم است 24 ساعت در پانسمان بماند. بعد از گذشت 24 ساعت می‌توان پانسمان ابرو را باز کرد و محل بخیه را با استفاده از گاز خیس و محلول‌های پاک‌کننده یا شامپو بچه ضدعفونی کرد. تا 3 روز پس از کاشت ابرو پماد تتراسایکلین را به شکل مداوم روی بخیه‌های خود بزنید. بعد از 3 روز از پماد سیکابیو (cicabio) روی بخیه خود استفاده کنید. همزمان می‌توانید به شکل مداوم از پمادهای ترمیم کننده برای تسریع بهبود زخم استفاده کنید.

داشتن استراحت کافی بعد از کاشت ابرو برای حصول نتیجه مطلوب و ایده‌آل بسیار اهمیت دارد. پزشکان توصیه می‌کنند افراد بسته به شرایط فیزیک بین 24 تا 48 ساعت استراحت مطلق داشته باشند. در سه روز اول بعد از کاشت ابرو، از کمپرس یخ روی چشم‌های خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که کمپرس با ابروهای شما تماس نداشته باشد. بعد از گذشت 3 روز اول، به مدت 2 روز در همان محل (روی چشم‌ها) از کمپرس گرم استفاده کنید. در هفته اول پس از کاشت ابرو به هیچ عنوان خم نشوید و سر خود را به پایین نیندازید. در زمان خواب هم بهتر است طاق باز و با استفاده از بالش دورگردنی به کمر بخوابید و به هیچ عنوان صورت شما با بالش و پتو تماس نداشته باشد. در نظر داشته باشید که در اغلب موارد فولیکول‌های مو از بانک موی پشت سر یا پشت گوش برداشته می‌شود و در زمان خواب مراقب باشید که به این ناحیه آسیبی نرسد.

در رابطه با رژیم غذایی پس از کاشت ابرو، حتما روزهای اول مایعات بیشتری نظیر آب آناناس و آب کرفس استفاده کنید. این کار در پیشگیری از تورم بسیار موثر است. بهتر است در برنامه روزانه خود، مصرف یک لیوان شیر را داشته باشید. همچنین در طول هفته از مواد مغذی مانند میوه، گوشت و  برنج استفاده کنید. برای تمیز نگه‌داشتن زخم در 3 روز اول می‌توانید با مشورت پزشک از موادی نظیر اسپری فولیکول سالین هر 2 الی 3 ساعت استفاده کنید. در صورتی که در صورت و ابروهای خود از لوازم آرایشی استفاده کردید، در زمان پاک کردن آرایش توجه داشته باشید که آُسیبی به ابروهایتان وارد نشود.

در رابطه با مراقبت‌ های بعد از کاشت ابرو در هفته دوم و 10 الی 14 روز پس از کاشت ابرو لازم است بخیه‌ها کشیده شود. در مواردی که از بخیه‌های جذبی استفاده شده نیاز به کشیدن بخیه وجود ندارد. در هفته دوم و بعد از کشیدن بخیه، برای از بین بردن جای بخیه لازم است به شکل مرتب از پمادهای ترمیم‌کننده استفاده کنید. بعد از گذشت دو هفته می‌توانید خدماتی نظیر دندانپزشکی را با بی‌حسی انجام دهید. برای انجام اقداماتی با بیهوشی می‎بایست شش ماه صبر کنید. تا 3 ماه پس از کاشت ابرو پیشانی و ناحیه ابرو را با لوازم آرایشی چرب نکنید.

نگاه کلی به اقدامات مراقبتی بعد کاشت ابرو

ابرو یکی از مهم‌ترین پارامترها در چهره افراد است که نقش غیرقابل انکاری در زیبایی فرد دارد. کاشت ابرو یکی از بهترین تکنیک‌ها و راه‌حل‌های دائمی برای افرادی است که دچار ریزش ابرو شده‌اند و یا ابروی کم پشت دارند. یکی از مهم‌ترین موارد در رابطه با کاشت ابرو، توجه به مراقبت‌های کاشت ابرو است. توصیه‌های مراقبتی ارائه شده از سوی پزشک ضمن بهبود نتیجه حصول یافته، عوارض ناشی از کاشت ابرو را کاهش می‌دهد. علاوه بر اهمیت بالای مراقبت‌های ارائه شده در این مقاله، دقت در انتخاب پزشک و کلینیک کاشت ابرو در داشتن نتیجه مطلوب بسیار مهم است. کلینیک مهر افروز یکی از کلینیک‌های معتبر با بهره‌مندی از به روزترین تجهیزات و تکنیک‌های کاشت ابرو است.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *