تهران، نیاوران، روبروی جماران، جنب بانک سامان، پلاک 148، طبقه دوم
کلینیک زیبایی مهرافروز
Search
Close this search box.
مزوتراپی دور چشم

مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی زیر چشم را می‌توانیم یکی از بهترین و نوین‌ترین راه‌ها برای برطرف کردن چین و چروک و افزایش زیبایی و جوانی زیر چشم‌ها معرفی کنیم. پوست زیر چشم به دلیل نازک بودن نسبت به دیگر قسمت‌های صورت بیشتر در معرض چین و چروک یا برخی آسیب‌های دیگر مانند گودی، تیرگی و پف هستند به همین دلیل انجام یکسری کارها از جمله مزوتراپی می‌تواند نقش موثری در برطرف کردن این مشکلات در کمترین زمان داشته باشد. برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد مزوتراپی زیر چشم‌ها به دست بیاورید بهتر است تا پایان این بخش همراه ما باشید.

مزوتراپی زیر چشم چیست؟

به طور دقیق‌تر می‌توانیم بگوییم مزوتراپی زیر چشم یک روش اصولی و بدون خطر است که از آن جهت جوانسازی و تقویت پوست اطراف چشم استفاده می‌کنند. این کار نسبت به جراحی باز عوارضی بسیار کمتر دارد و برای انجام این کار پزشک اقدام به تجویز برخی ترکیبات و مواد خاص از جمله ویتامین‌ها، مواد معدنی، مواد مغذی و اسید هالورونیک می‌کند که این کار نقش مهمی در رفع سیاهی یا پف اطراف چشم‌ها دارد.

 افرادی که می‌خواهند زیبایی و سلامت پوست اطراف چشم خود را بهبود ببخشند مزوتراپی دور چشم می‌تواند یک گزینه منحصر به فرد و عالی برای آن‌ها باشد. در صورتی که به دلایل مختلف مانند بیماری یا افزایش سن اطراف چشمان شما گود شده یا تیرگی‌های مختلف به وجود آمده است توصیه می‌کنیم انجام مزوتراپی را در بهترین کلینیک جوانسازی پوست تهران انجام دهید.

 انجام مزوتراپی علاوه بر مزیت‌های ذکر شده می‌تواند نقش مهمی در روشن‌تر کردن پوست شما و صاف و براق شدن پوست اطراف چشم داشته باشد. در این روش درمانی در صورتی که کوکتل چشم به طور صحیح انتخاب شود می‌تواند نتایجی شگفت انگیزی داشته باشد.

مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی نواحی دور چشم چه مزایایی دارد؟

موضوع مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که مزوتراپی زیر چشم می‌تواند مزیت‌های فراوانی داشته باشد به گونه‌ای که به دلیل همین مزایا امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای رفع مشکلات خود آنها را انتخاب کنند. در ادامه مهمترین مزیت‌های انجام این کار را به شما معرفی می‌کنیم.

مزوتراپی برای تیرگی زیر چشم

گاهی مواقع به دلیل افزایش سن یا ابتلا به برخی بیماری‌ها شاهد ایجاد حلقه‌های تیره و ارغوانی دور چشم‌ها هستیم که این‌ها کار می‌تواند حالت طبیعی پوست را از بین ببرد. علاوه بر این، تیرگی‌های اطراف چشم می‌تواند سبب خسته و بی‌حال به نظر رسیدن چهره شود.

در این مواقع پزشک با تزریق مواد و ترکیبات مناسب و مختلف تیرگی‌ها را برطرف کرده و حالت طبیعی پوست را باز می‌گرداند. به طور کلی در مزوتراپی جهت رفع تیرگی از برخی مواد مناسب جهت تحریک سلول‌ها و کاهش التهاب و افزایش جریان خون استفاده می‌کنند که همین موضوع تیرگی‌های آزاردهنده زیر چشم را در کمتر از چند ماه رفع می‌کند.

مزوتراپی برای پف زیر چشم

گاهی مواقع به دلایل مختلف از جمله نرسیدن اکسیژن کافی به زیر پوست شاهد پف و غیر طبیعی به نظر رسیدن چشم‌ها هستیم. در این مواقع نیز مزوتراپی یک روش درمانی موثر به حساب می‌آید که پزشک با تزریق برخی داروها به قسمت میانی پوست به بهبود و رفع پف زیر چشم کمک می‌کند. این کار می‌تواند نقش مهمی در افزایش جریان خون و حرکت بهتر اکسیژن جهت رفع پف یا دیگر مشکلات زیر چشم به دلیل تجمع پیش از اندازه مواد اضافه یا مایعات داشته باشد.

مزوتراپی برای گودی زیر چشم

حتماً تاکنون با این مشکل روبرو شده‌اید که به دلایل مختلف گودی زیر چشم به وجود می‌آید و در صورتی که این مشکل شدید باشد ظاهری کیسه مانند در قسمت زیر چشم‌ها ایجاد می‌شود.

 در این مواقع نیز با کمک مزوتراپی می‌توان اقدام به رساندن تغذیه و آب کافی به زیر چشم‌ها کرد و این موضوع نیز می‌تواند نقش موثری در رفع گودی زیر چشم‌ها در کمترین زمان ممکن داشته باشد.

مزوتراپی برای چروک دور چشم

علاوه بر موارد ذکر شده مزوتراپی زیر چشم برای رفع چروک دور چشم نیز کاربرد دارد. چین و چروک دور چشم یکی از متداول‌ترین مشکلاتی است که هر فردی ممکن است با آن روبرو شده باشد.

 در این مواقع خطوط ریز یا درشتی در نواحی اطراف چشم به وجود می‌آید که با کمک مزوتراپی می‌توان حالت ارتجاعی پوست را برگرداند و خطوط و چین و چروک به وجود آمده را برطرف کرد. توجه داشته باشید این روش با تزریق فیلر دور چشم متفاوت است.

مراقبت‌ های قبل از مزوتراپی زیر چشم

در صورتی که تمایل به انجام مزوتراپی چشم دارید باید بدانید که یکسری مراقبت‌های مهم وجود دارد که نیاز است تا شما قبل از اقدام برای این کار آنها را انجام دهید تا بهترین نتیجه را از این کار دریافت کنید. در ادامه مهمترین مراقبت‌های قبل از مزوتراپی زیر چشم را به شما معرفی می‌کنیم:

  • در صورتی که داروی خاصی مخصوصاً داروهای استروئیدی و ضدالتهاب مصرف می‌کنید قبل از انجام مزوتراپی حتماً این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • حداقل از ۲۴ ساعت قبل از شروع درمان از مصرف نوشیدنی‌های الکلی یا استعمال دخانیات پرهیز کنید زیرا این کار خون را رقیق کرده و مشکلات بیشتری برای شما ایجاد می‌کند.
  • از ۴۸ ساعت قبل از این کار از رفتن به سولار یا سونا پرهیز کرده و به طور کلی از قرار گرفتن در معرض بخار شدید یا موادی که سبب التهاب پوست می‌شود پرهیز نمایید.
  • قبل از مزوتراپی از آرایش کردن یا استفاده از کرم‌های دور چشم یا دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی خودداری کنید.
  • حتماً همراه خود عینک آفتابی و نقاب یا کلاه ببرید تا پس از پایان مراحل درمان به منظور مراقبت از پوست اطراف چشم در مقابل نور مضر خورشید بتوانید از این تجهیزات مراقبتی استفاده کنید.

مراحل تزریق مزوتراپی دور چشم

در نظر داشته باشید مزوتراپی تیرگی زیر چشم یا رفع پف و گودی باید طبق یک مراحل خاص و به ترتیب انجام شوند تا بیمار بیشترین نتیجه را بگیرد. برای انجام این کار پزشک در ابتدا اقدام به پاکسازی پوست شما از هرگونه مواد اضافه می‌کند سپس با کمک کرم یا داروهای بی‌حسی موضعی، محل مورد نظر را بی‌حس می‌کند.

 سپس با کمک یکسری سوزن‌های کوچک اقدام به تزریق مخلوطی از انواع آنتی اکسیدان‌ها، مواد مغذی، ویتامین‌ها، کوکتل‌های موثر مانند هیالورونیک اسید و دیگر مواد ضروری و لازم به لایه میانی چشم می‌کند. این کار را تا زمانی ادامه می‌دهد که تمامی مواد به خوبی جذب قسمت‌های مشخص شده شوند.

موضوع مهمی که در مورد مراحل تزریق مزوتراپی باید در نظر داشته باشید این است که کوکتل‌ها و موادی که پزشک بر اساس نوع و میزان مشکلات پوستی شما انتخاب می‌کند باید به لایه مزودرم پوست (لایه دوم) که به طور تقریبی در عمق ۴ میلی لیتری قرار دارد تزریق شود تا شما بهترین نتیجه را دریافت کنید. به عبارتی در مورد مراحل انجام این کار توجه به میزان و عمق تزریق از موارد مهم و حیاتی است که در ایجاد بهترین نتیجه و جلوگیری از مشکلاتی مانند کبودی یا عدم نتیجه‌گیری بیشترین نقش را دارد.

 پس از اینکه این کار تمام شد توصیه‌های لازم را به شما می‌کند و در صورت نیاز کرم‌های مناسب جهت جلوگیری از کبودی و یا کرم‌های ترمیم کننده برای شما تجویز می‌کند. در نظر داشته باشید مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراحل مزوتراپی زیر چشم مربوط به تزریق مواد و ترکیبات موثر است که پزشک باید بر اساس مشکلات به وجود آمده برای شما بهترین محصولات را در حجم مناسب و استاندارد استفاده کند.

در حال حاضر تمامی مراحل نام برده شده در کلینیک مهرافزوز با دقت تمام و توسط پزشک با تجربه انجام می‌شود تا مشکلات به وجود آمده دور چشم شما در کمترین زمان برطرف گردد.

مراقبت‌های بعد مزوتراپی زیر چشم

علاوه بر در نظر گرفتن یکسری مراقبت‌های مهم قبل از انجام مزوتراپی پف زیر چشم یا مزوتراپی تیرگی و گودی چشم، پس از انجام این کار یکسری مراقبت‌های اصولی و مهم پزشک به شما می‌کند تا با انجام آن‌ها نتیجه دلخواه را به دست بیاورید. مهمترین مراقبت‌های پس از مزوتراپی زیر چشم‌ها عبارت است از:

  • از ماساژ دادن یا دستکاری نواحی تحت درمان پرهیز کرده و از دست زدن به آنها خودداری کنید.
  • تا ۴۸ ساعت پس از این کار از انجام هرگونه فعالیت شدید و ورزش کردن خودداری کنید.
  • تا سه روز پس از انجام مزوتراپی از قرار گرفتن در معرض آفتاب و گرمای زیاد پرهیز نمایید.
  • حداقل تا ۴۸ ساعت از حمام کردن خودداری کرده و پس از آن نیز برای استحمام از آب خنک استفاده کنید.
  • در این زمان از مصرف الکل یا غذاهای نمکی و شور خودداری کنید.
  • در صورتی که میزان تورم یا کبودی شما زیاد است می‌توانید از کمپرس یخ روی محل استفاده کنید البته توجه داشته باشید قبل از این کار باید حتماً با پزشک خود مشورت کنید.
  • در صورت داشتن درد از مسکن‌های تجویز شده توسط پزشک استفاده کرده و از مصرف خودسرانه هرگونه دارو خودداری کنید.
  • شیوه درست خوابیدن را انتخاب کرده و از خوابیدن روی صورت یا خوابیدن‌های طولانی رو به پهلو خودداری کنید.

علاوه بر این به منظور درمان ورم و کبودی چشم پس از مزوتراپی می‌توانید از کیسه آب سرد مخصوص یا کرم‌های ترمیم کننده و مناسبی که پزشک برای شما تجویز کرده است استفاده کنید. در نظر داشته باشید به دلیل حساسیت‌های زیاد به غیر از توصیه‌های پزشک و مواردی که او برای شما تجویز کرده است از محصول دیگری استفاده نکنید.

مزوتراپی دور چشم

مزوتراپی زیر چشم چند جلسه است؟

یکی از موضوعات مهمی که در مورد مزوتراپی زیر چشم باید در نظر داشته باشید این است که این کار به چند جلسه احتیاج دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که برای اینکه بهترین نتیجه را دریافت کنید باید در ابتدا به طور کامل با پزشک خود مشورت کرده تا او بر اساس میزان و نوع مشکلات شما تعداد جلسات را مشخص کند. اما به طور کلی و طبق نظر بسیاری از پزشکان اکثر افرادی که برای رفع مشکلات اطراف چشم از جمله پف، تیرگی و چین و چروک مراجعه می‌کنند نیاز به ۱۰ جلسه مزوتراپی دارند تا نتیجه عالی و طولانی مدت دریافت نمایند.

به این منظور نیاز است تا شما هر دو هفته یک بار به مدت ۲ یا ۳ ماه جهت مزوتراپی و دریافت نتیجه بهتر اقدام کنید. پس از این کار درمان شما به صورت ماهی یک بار تا سه ماه متوالی تکرار شده و بعد از آن نیز نیاز است تا هر دو یا سه ماه یک بار جهت انجام مزوتراپی اقدام کنید. به طور کلی برای اینکه بهترین نتیجه را از انجام مزوتراپی دریافت کنید نیاز است تا صبر و حوصله به خرج داده و تمامی جلساتی که پزشک برای شما مشخص کرده است را شرکت نمایید.

این کار باعث می‌شود مواد مغذی و ترکیباتی که برای شما استفاده شده است به طور کامل جذب شده و بتوانید پس از آن نتایج شگفت انگیز آن در رفع مشکلات اطراف چشم خود را مشاهده کنید.

ماندگاری مزوتراپی زیر چشم چقدر است؟

یکی از مهمترین سوالاتی که بسیاری از مراجعه کنندگان می‌پرسند این است که میزان ماندگاری مزوتراپی گودی زیر چشم و مزوتراپی تیرگی و پف زیر چشم چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بسته به تعداد جلساتی که شما شرکت کرده‌اید و میزان مشکل یا حتی سن و سال شما دوام آن می‌تواند متفاوت باشد.

اما به طور کلی ماندگاری این روش درمانی نزدیک به ۱۲ ماه است و جزو اقدامات زیبایی با اثرات و ماندگاری طولانی مدت به حساب می‌آید و موجب آبرسانی دور چشم می‌شود. در صورتی که شما تمام جلساتی که پزشک برای شما مشخص کرده است را شرکت کرده و همه توصیه‌هایی که پزشک به شما می‌کند را عمل کنید پس از پایان می‌توانید شاهد ماندگاری طولانی مدت آن باشید.

در حال حاضر مزوتراپی صورت نسبت به بسیاری دیگر از روش‌های درمانی ماندگاری بالاتری داشته و شما با صرف هزینه نه چندان زیاد می‌توانید ماندگاری طولانی مدت آن را مشاهده کنید. البته طبق نظر بسیاری از مراجعه کنندگان و افرادی که مشکلات زیر چشم آنها جدی نبوده است ماندگاری مزوتراپی گاهی مواقع حتی تا بیش از یک سال نیز طول می‌کشد که این خود یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید.

✔ در نهایت بدانید

رفع گودی و تیرگی زیر چشم با مزوتراپی یک راهکار موثر است و تمام افراد در هر سن و سالی از جوان تا میانسال می‌توانند برای انجام آن اقدام کنند. این کار به طور کلی خطری نداشته و می‌تواند بهترین نتایج را در کمترین زمان برای شما به همراه بیاورد. این روش درمانی با کمک یکسری تزریق‌های کوچک و استفاده از برخی مواد پر کننده بدون خطر مانند اسید هیالورونیک انجام شده و در کمتر از چند جلسه می‌تواند نتایج شگفت انگیز برای شما به همراه بیاورد.

 در صورتی که می‌خواهید با صرف هزینه کم و بدون انجام جراحی‌های خطرناک مشکلات زیر چشم‌های خود را برطرف کنید انجام مزوتراپی یک روش تایید شده و موثر است و به شما در افزایش زیبایی و جوانی صورت کمک شایانی می‌کند.

✔ سوالات متداول

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *