تهران، نیاوران، روبروی جماران، جنب بانک سامان، پلاک 148، طبقه دوم
کلینیک زیبایی مهرافروز
Search
Close this search box.
لاغری با دستگاه

لاغری با دستگاه برای حذف چربی های موضعی

لاغری با دستگاه یکی از روش‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن برای حذف چربی های موضعی اقدام کرد. اضافه وزن یکی از معضلاتی است که در سال‌های اخیر به دلیل بی تحرکی و نداشتن تغذیه مناسب افزایش یافته است. اکثر افراد امروزه به حدی مشغله دارند که برای کارهای روزمره خود نیز زمان کافی ندارند. به همین دلیل، ترجیح می‌دهند که وزن خود را با استفاده از راحت‌ترین روش‌های ممکن کاهش دهند. لاغری موضعی با دستگاه بهترین راهی است که می‌توانید آن را برای کاهش وزن امتحان کنید. از مزایای این روش می‌توان به بازدهی زودهنگام و نیاز نداشتن به جراحی اشاره کرد.

لاغری موضعی چیست؟

بسیاری از افراد از اندام خود راضی هستند، اما ترجیح می‌دهند که در نقاط خاصی از بدن کاهش وزن را تجربه کنند. لاغری موضعی یک روش جدید برای سوزاندن چربی در نواحی خاصی از بدن است. این راهکار با روش‌های مختلفی انجام می‌پذیرد که لاغری با دستگاه یکی از موثرترین آن‌ها به حساب می‌آید. میزان چربی در همه قسمت‌های بدن یکسان نیست و در نواحی خاصی مانند باسن چربی بیشتری تجمع یافته است. در برخی افراد این میزان چربی بیشتر از افراد دیگر است که به آن اضافه وزن یا چاقی موضعی گفته می‌شود.

در این حالت توازن در اکثر نواحی بدن برقرار است، اما فقط چند قسمت هستند که به کاهش وزن نیاز دارند. در این مواقع بهترین راه حلی که می‌توانید اجرا کنید، لاغری موضعی خواهد بود. لاغری موضعی برای افرادی مناسب است که رژیم غذایی و ورزش برای آن‌ها پاسخگو نبوده یا این روش‌ها را زمان بر می‌دانند. با استفاده از کاهش وزن موضعی می‌توانید در نقاط هدفمند چربی موجود را کاهش دهید و در نهایت به تناسب اندام و وزن دلخواه برسید. برای درمان چربی های موضعی می‌توانید به بهترین کلینیک لاغری در تهران مراجعه کنید.

تاثیر لاغری با دستگاه

لاغری موضعی با دستگاه برای چه نواحی استفاده می‌شود؟

لاغری با دستگاه بدون جراحی برای کل بدن مناسب نیست  و فقط می‌توان از آن در نواحی خاصی استفاده کرد. این نواحی عبارتند از:

  • سینه
  • بازو
  • باسن
  • ران
  • شکم و پهلو

استفاده از دستگاه برای کاهش وزن در هر قسمت نیاز به تشخیص پزشک دارد. از آن جایی که این متد یکی از تاثیرگذارترین روش‌های لاغری به حساب می‌آید، باید کاملا تحت نظر پزشک انجام شود. اگر حس می‌کنید نواحی از بدن شما دارای چربی بیشتری هستند، می‌توانید با مراجعه به پزشک آن‌ها را به خوبی بررسی کرده و در صورت نیاز از لاغری با دستگاه موضعی استفاده کنید.

لاغری با دستگاه برای چه کسانی استفاده می‌شود؟

اگر با این روش آشنایی داشته باشید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا کاندید مناسبی برای انجام آن هستید یا خیر؟ اگر تمایلی به انجام جراحی ندارید یا از جراحی می‌ترسید، می‌توانید لاغری با دستگاه را امتحان کنید. از آن جایی که این روش مانند لیپوساکشن تهاجمی نیست، خطرات کمتری را هم برای شما به دنبال خواهد داشت.

 زمانی که شما از رژیم غذایی برای لاغری استفاده می‌کنید، اغلب ماه‌ها طول می‌کشد تا نتیجه دلخواه خود را دریافت کنید. ضمنا چربی برخی نواحی مانند ران و باسن باقی می‌مانند و تناسب اندام شما را به هم می‌زنند. لاغری تضمینی با دستگاه این امکان را به شما می‌دهد که چربی‌های باقی مانده در این نواحی را از بین ببرید.

انواع روش‌های لاغری با دستگاه

دستگاه‌های مختلفی در زمینه لاغری موضعی وجود دارند که هر کدام می‌توانند عملکرد متفاوتی را ارائه دهند. این دستگاه‌ها به شرح زیر هستند:

لاغری با دستگاه آیکون

در این دستگاه از امواج فراصوت برای لاغری موضعی استفاده می‌کند. این امواج فرکانس بالایی دارند و با عمق بسیار زیاد وارد لایه‌های چربی نواحی موردنظر می‌شوند. سپس با آغاز فرآیند از بین بردن چربی، در سلول‌های چربی ناحیه انتخاب شده ارتعاش به وجود می‌آید. ارتعاش ایجاد شده به کل بافت چربی انتقال یافته و باعث به حرکت در آوردن کل آن می‌شود. زمانی که سلول‌ها حرکت می‌کنند، علاوه بر ایجاد ارتعاش گرما هم تولید می‌کنند که در نهایت باعث از بین رفتن چربی‌های اضافه می‌شود.

چربی‌هایی که از حالت طبیعی خود خارج می‌شوند، به وسیله سیستم لنفاوی از بدن دفع می‌شوند. با توجه به غیر تهاجمی بودن لاغری با دستگاه آیکون، به هیچ عنوان بافت موردنظر باز نمی‌شود. پس اگر به انجام جراحی هیچ تمایلی ندارید، می‌توانید از این دستگاه لاغری نهایت استفاده را ببرید.

لاغری با دستگاه اوندا

لاغری با استفاده از دستگاه اوندا یکی از جدیدترین روش‌هایی است که می‌توانید تجربه کنید. از بین بردن چربی با دستگاه اوندا کاملا به صورت غیر تهاجمی انجام می‌شود و ضمن این فرآیند در نواحی موردنظر کلاژن سازی نیز انجام خواهد شد. در لاغری با استفاده از دستگاه‌های دیگر، معمولا افتادگی پوست رخ می‌دهد و پوست آن ناحیه شل‌تر از دیگر قسمت‌های بدن می‌شود. خوشبختانه این اتفاق با دستگاه اوندا رخ نمی‌دهد و پس از برطرف کردن چربی‌های اضافی به سفت شدن پوست شما نیز کمک می‌کند.

بر خلاف دستگاه آیکون، اوندا از امواج خنک برای تحت تاثیر قرار دادن سلول‌های چربی استفاده می‌کند. این امواج می‌توانند سلولیت، چاقی و چربی‌های موضعی را از بین ببرند. در دستگاه اوندا از متابولیسم لیپولیز برای از بین بردن چربی‌ها استفاده می‌شود. ماده استفاده شده در آن باعث می‌شود که در اطراف بافت همبند لوبول‌های چربی تحریک شده و سلولیت‌ها از بین بروند. از این دستگاه می‌توانید برای از بین بردن چربی در نواحی پشت بازو، پهلو، شکم و باسن استفاده کنید.

لاغری با دستگاه امتون

با افزایش حجم سلول‌های چربی در نواحی مشخص، سلولیت به وجود می‌آید که می‌تواند برای برخی افراد آزاردهنده باشد. دستگاه امتون می‌تواند علاوه بر لاغری، بر سلولیت‌ها تمرکز کرده و تا حد زیادی آن‌ها را از بین ببرد. در این دستگاه از انرژی RF استفاده می‌شود که گرمای زیادی در ناحیه مشخص شده تولید می‌کند. این گرما به لایه‌های چربی نفوذ کرده و سلول‌های چربی را می‌شکند. قبل از به کار بردن این دستگاه، باید از لوسیون مرطوب کننده استفاده شود تا دستگاه به راحتی روی پوستتان حرکت کند.

01:02
truncate dir-rtl

لاغری در کلینیک مهر افروز

برای جلوگیری از سوختگی پوست فقط تا دمای 44 درجه گرم می‌شود. به دلیل تاثیر زیادی که روی بافت همبند دارد، میزان نتیجه گرفتن از آن بسیار بالا است و می‌تواند در مدت زمان کوتاه‌تری جلسات درمانی را به اتمام برساند. بر خلاف دیگر دستگاه‌ها، دستگاه امتون با از بین بردن سلولیت دستگاه امتون می‌تواند به فرم دهی بدن نیز کمک کند. همچنین می‌توانید پوست خود را تا حدی لیفت کرده و قوام آن را افزایش دهید.

لاغری با دستگاه اگزیما

در این دستگاه اگزیمیا از ترکیب انرژی فرکانس رادیویی، وکیوم، لیزر با فرکانس پایین و لایه برداری استفاده می‌شود. نکته مثبت استفاده از این دستگاه نیاز نداشتن به جراحی است و می‌تواند تمامی چربی‌های اضافی بدن را از بین ببرد. در این دستگاه تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌شود و می‌توانید از کانتورینگ بدن نیز بهره مند شوید. این دستگاه در موارد زیر کاربرد دارد:

  • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست
  • بهبود اکسیژن رسانی به بافت‌های مختلف
  • جوانسازی
  • سفت کردن پوست ناحیه موردنظر
  • کاهش تجمع چربی‌های اضافی

لاغری با دستگاه چگونه است؟

لاغری با دستگاه در مقایسه با سایر روش‌های لاغری تفاوت‌های مختلفی دارد. در این روش از امواج و لیزر برای تولید گرما در ناحیه موردنظر استفاده می‌شود. این در حالی است که روش‌های دیگر عمدتا تهاجمی‌تر هستند و ممکن است با جراحی نیز همراه باشند. زمانی که گرما با ناحیه انتخاب شده برخورد می‌کند، اسیدهای چرب سیستم لنفاوی آزاد می‌شوند و در اثر واکنش‌های مختلف فشرده شده و در نهایت تجزیه می‌شوند.

از دیگر نکات مثبت لاغری سریع با دستگاه می توان به رساندن گرما به لایه‌های پوست اشاره کرد. این عمل علاوه بر نابودی چربی‌ها می‌تواند باعث سفت‌تر و منقبض شدن پوست نیز شود. همچنین الاستین و کلاژن جدید در پوست به مرور زمان به وجود می‌آید. خاصیت جوانسازی در همه دستگاه‌های لاغری موضعی وجود ندارد و فقط برخی از آن‌ها از این ویژگی برخوردار هستند.

لاغری با دستگاه

مزایای لاغری موضعی با دستگاه چیست؟

لاغری با دستگاه مزایای متعددی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • معمولا نسبت به روش‌های دیگر دارای عوارض جانبی کمتری است و افراد ترجیح می‌دهند که آن را انتخاب کنند.
  • نتایج دلخواه شما به صورت تدریجی به وجود می‌آید.، لذا هر زمان که از انجام آن منصرف شوید، امکان متوقف کردن آن وجود دارد.
  • معمولا نیازی به گذراندن دوران نقاهت ندارد یا در صوت لزوم بسیار کوتاه خواهد بود.
  • هیچ گونه برش یا جای زخمی بر جای نمی‌گذارد و برای انجام آن به بیهوشی نیازی نیست.
  • تا زمانی که بتوانید وزن خود را ثابت و پایدار نگه دارید، نتایج آن نیز ماندگار خواهد بود.

لاغری موضعی با دستگاه چه محدودیت‌هایی دارد؟

با وجود مزایای متعدد این روش، معایبی نیز وجود دارد که امکان دارد شما را از انجام آن منصرف کند. اگر میزان چربی در ناحیه موردنظر زیاد باشد به احتمال زیاد با یک جلسه از بین نمی‌رود و به تعداد جلسات متعددی نیاز است. همچنین با انجام آن به طور دقیق مشخص نیست که مقدار چربی قابل از بین بردن تا چه اندازه است. لاغری با دستگاه قادر به فرم دهی بدن نیست و فقط می‌تواند چربی را تا اندازه مشخصی کاهش دهد.

اگر قصد دارید همزمان با کاهش وزن، بدن خود را نیز فرم دهید، لیپوساکشن گزینه مناسب‌تری در این زمینه خواهد بود. برخی افراد در هنگام کاهش وزن و لاغری چربی زیادی از دست می‌دهند. لاغری با دستگاه برای این افراد مناسب نیست، زیرا ممکن است خطراتی را برای آنان به همراه داشته باشد.

لاغری با دستگاه چند درصد از چربی‌های بدن را حذف می‌کند؟

درصد حذف چربی‌ها در لاغری با دستگاه به میزان چربی‌ها، نوع دستگاه و عوامل مختلف دیگری بستگی دارد. برخی از دستگاه‌ها به حدی قدرتمند هستند که می‌توانند چربی‌های موضعی را در عرض چند هفته از بین ببرند و به صورت فوری تاثیر خود را ثابت کنند. با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان لاغری تا اندازه ده سانتی متر را نیز تجربه کرد.

در مقابل، برخی از دستگاه قدرت کمتری داشت و نتایج دلخواه در مدت زمان طولانی‌تری مشخص می‌شوند. همچنین میزان تاثیرگذاری آن‌ها کمتر بوده و درصد چربی کمتری را از بدن حذف می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت که لاغری با دستگاه تا 25 درصد کاهش چربی را به همراه دارد.

01:02
truncate dir-rtl

بهترین دستگاه لاغری

نکاتی که بعد از لاغری موضعی با دستگاه باید بدانید

بعد از لاغری موضعی با دستگاه باید نکاتی را رعایت کنید. زمان دفع چربی‌ها و سموم موجود در بدن تا چند روز است و بهتر است تا جلسه بعدی حداقل سه روز صبر کنید. ناحیه موردنظر را به خوبی ماساژ دهید تا از تجمع چربی و رسوب جلوگیری کنید. انجام ورزش‌های هوازی نیز به شما کمک می‌کند تا چربی‌ها بهتر آزاد شوند.

اقدامات بعد از لاغری با دستگاه

جهت اثربخشی بیشتر، باید اقداماتی را بعد از لاغری با دستگاه انجام دهید که بدین شرح هستند:

  • بعد از انجام این روش بهتر است که تا سه روز از استعمال دخانیات و نوشیدن الکل خودداری کنید.
  • تا چند روز پس از استفاده از دستگاه به هیچ عنوان لیزر یا اپیلاسیون انجام ندهید و این نکته را تا هفت روز پس از لاغری رعایت کنید.
  • می‌توانید عوارض ناشی از لاغری موضعی با دستگاه را با هیدراته نگه داشتن بدن خود کاهش دهید. همچنین بهبودی پس از آن آسان‌تر خواهد شد.
  • قبل و بعد از عمل پوست خود را برنزه نکنید تا از ایجاد حساسیت جلوگیری کنید.

لاغری با دستگاه در کلینیک زیبایی مهرافروز

لاغری و کاهش وزن برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند بسیار مهم است و به دنبال روشی هستند که با حداقل عوارض بتوانند میزان بیشتری از چربی‌های موجود در بدن خود را از بین ببرند. لاغری با دستگاه از جدیدترین روش‌ها به شمار می‌آید که ضمن غیر تهاجمی بودن کمتری عوارض را نیز به دنبال دارد. اگر به دنبال بهترین کلینیک و پزشکان برای انجام این روش هستید، می‌توانید از خدمات کلینیک مهرافروز استفاده کنید. برای دریافت مشاوره می‌توانید با ما در تماس باشید.

سوالات متداول

آیا دستگاه‌های لاغری ایمن و تایید شده هستند؟

بیشتر دستگاه‌های لاغری توسط FDA تایید شده اند، با این حال قبل از انجام این روش به خوبی تحقیقات خود را انجام دهید.  

لاغری موضعی با دستگاه به چند جلسه درمانی  نیاز دارد؟

با توجه به میزان چربی‌های موجود در ناحیه موردنظر، تعداد جلسات در هر فرد متفاوت است. در این مورد باید با پزشک مشورت کنید تا اطلاعات لازم به شما داده شود.

لاغری با دستگاه نیاز به بیمارستان و بیهوشی دارد؟

خیر، این روش به صورت سرپایی انجام می‌شود.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *