تهران، نیاوران، روبروی جماران، جنب بانک سامان، پلاک 148، طبقه دوم
کلینیک زیبایی مهرافروز
Search
Close this search box.
مراقبت های بعد لیزر موهای زائد

مراقبت‌ های بعد از لیزر موهای زائد

مراقبت‌ های بعد از لیزر موهای زائد از این رو حائز اهمیت است که پوست بعد از انجام لیزر، به صورت موقتی دچار آسیب‌پذیری و حساسیت می‌شود. چرا که لیزر باعث تحریک، قرمزی و التهاب پوست می‌شود و در چنین شرایطی فولیکول‌های مو نسبت به باکتری‌ها حساسیت بیشتری نشان می‌دهند. بنابراین در صورتی که مراقبت‌های لازم پس از لیزر جدی گرفته نشوند، امکان اینکه فرد به عفونت مبتلا شود افزایش پیدا می‌کند. به همین علت رعایت نکات مراقبتی بعد از لیزر برای اینکه به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید و عوارض و ناراحتی‌ها را به حداقل میزان ممکن برسانید، اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر تصمیم دارید لیزر موهای زائد انجام دهید توصیه می‌کنیم با خواندن این مطلب، اطلاعات کاملی در این حوزه به دست آورید.

چرا مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد بدن مهم است؟

توجه و به کار گرفتن مراقبت‌ های پس از لیزر موهای زائد بدن، از این رو حائز اهمیت است که باعث می‌شود فرد تا حد زیادی به نتایج مطلوب بعد از لیزر موهای زائد برسد. همچنین به دلیل اینکه بعد از لیزر معمولاً پوست حساسیت بیشتری پیدا می‌کند، انجام این مراقبت‌ها باعث ایمنی بیشتر شده و از ابتلا به بیماری‌های مختلف و مشکلات متعدد از جمله قرمزی و تورم پوست، ایجاد بیماری‌های پوستی، ایجاد تاول و… جلوگیری می‌کند. اما این مراقبت‌ها شامل چه مواردی می‌شوند؟ در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مراقبت های بعد لیزر موهای زائد

اقدامات ضروری در خصوص مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

در مورد نکات مراقبتی بعد از انجام لیزر موهای زائد باید بگوییم که انجام یک سری کارها بعد از انجام لیزر، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. به طور مثال فرد باید حداقل ۲ تا ۳ هفته بعد از انجام لیزر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا برنزه شدن جلوگیری کند. یا اینکه به مدت یک هفته از اتاق بخار، سونا و… استفاده نکند. به طور کلی مراقبت‌ های بعد از لیزر موهای زائد به شرح زیر است:

کاهش تورم و قرمزی

بعد از انجام لیزر، احتمال ایجاد التهاب و قرمزی در ناحیه تحت درمان وجود دارد که معمولاً بلافاصله بعد از لیزر ایجاد می‌شوند و اصلاً نگران کننده نیستند. در چنین مواقعی استفاده از کمپرس یخ برای کاهش قرمزی‌ها و کاهش تورم پوست توصیه می‌شود. همچنین می‌توانید برای کاهش تحریک پوستی و قرمزی پوست از پمادهای حاوی آلوئه‌ورا و سایر پمادهای ترمیم کننده که در این زمینه موثر هستند استفاده کنید. در صورتی که اوضاع بدتر شد و با حساسیت‌های پوستی بعد از لیزر مواجه شدید حتماً با پزشک این موضوع را در میان بگذارید. در چنین شرایطی معمولاً پزشک استفاده از کرم‌های استروئیدی را توصیه می‌کند.

قرمزی و کبودی بعد لیزر موهای زائد

اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و گرما

در مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد معمولاً توصیه می‌شود که در معرض نور خورشید قرار نگیرید. همانطور که می‌دانید نور خورشید دارای اشعه‌های مضر فرابنفش است و از آنجایی که پس از انجام لیزر، فولیکول‌های مو دچار آسیب می‌شوند و مقداری از ملانین‌های پوست در این پروسه از بین می‌رود، برخورد اشعه فرابنفش با پوست می‌تواند خطرناک باشد. به همین علت توصیه می‌شود بعد از انجام لیزر در صورتی که قصد بیرون رفتن از منزل را دارید نواحی لیزر شده را با استفاده از کرم ضد آفتاب پوشش بدهید. به این ترتیب به لک‌های پوستی مبتلا نخواهید شد. همچنین بعد از انجام لیزر تا ۲۴ ساعت در فضاهای گرم و با دمای بالا مثل سونا جکوزی و… قرار نگیرید. سولاریوم و برنزه کردن بعد از لیزر، درست مانند نور خورشید می‌تواند ملانین‌های پوست را تحریک کند و باعث ایجاد لک‌های پوستی شود.

اجتناب از استحمام  و استخر بعد از لیزر

از دیگر نکات مراقبتی بعد از انجام لیزر موهای زائد می‌توان به اجتناب از استحمام اشاره کرد که معمولاً بعد از انجام لیزر توسط پزشک یا اپراتور به شما توصیه می‌شود. معمولاً بعد از انجام لیزر، ۲۴ تا ۴۸ ساعت نباید پوست شما تماسی با آب داشته باشد. اما در صورتی‌که مجبور به استحمام شدید به هیچ عنوان از آب داغ استفاده نکنید و با آب سرد یا ولرم استحمام کنید. بهترین راهکار این است که یک روز قبل از انجام لیزر حتماً حمام کنید تا بعد از لیزر نیاز به حمام نداشته باشید.

عدم استفاده از لباس های جذب و چسبان

 بعد از انجام لیزر نباید از لباس‌های جذب و تنگ استفاده کنید. به این علت که بعد از انجام لیزر فولیکول‌های مو تا چندین روز گرمای لیزر را حفظ می‌کنند. بنابراین در صورتی که از لباس تنگ استفاده کنید این لباس با پوست شما دچار اصطکاک می‌شود و زمینه تحریک پوستی، خارش، سوزش و تورم را ایجاد می‌کند. بنابراین بهتر است لباس‌های آزاد، نخی و گشاد به تن کنید تا دچار این مشکلات نشوید.

حداقل چهار هفته تا درمان بعدی صبر کنید

 لیزر موهای زائد را در کلینیک‌های معتبر انجام دهید تا از تجهیزات و دستگاه‌های با کیفیت بهره‌مند شوید و به نتایج مطلوب برسید. به همین منظور توصیه می‌کنیم که به کلینیک زیبایی مهر افروز، بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در تهران مراجعه کنید. همانطور که می‌دانید تعداد جلسات لیزر موهای زائد با توجه به ناحیه لیزر و ضخامت موها متفاوت است. اما به طور معمول برای حذف کامل موهای زائد باید ۶ تا ۸ جلسه به کلینیک مراجعه کنید. یکی از نکات مراقبتی بعد از انجام لیزر، حفظ فاصله مناسب بین جلسات درمان است که معمولاً با توجه به ناحیه درمان این مدت زمان متفاوت خواهد بود. به طور مثال برای نواحی پشت لب که رشد موها سریع‌تر است بهتر است هر چهار هفته یک بار درمان را تکرار کنید تا به نتایج مطلوب برسید.

استفاده از محصولات مراقبتی مناسب بعد از لیزر موهای زائد

استفاده از محصولات مراقبت از پوست بعد از انجام لیزر، اهمیت ویژه‌ای دارد. به طور مثال استفاده از کرم ضد آفتاب می‌تواند برای جلوگیری از آسیب‌های نور خورشید و پیامدهای آن بسیار موثر باشد. بنابراین قبل از انجام لیزر و حتی بعد از آن، حتماً از محصولات مراقبتی مناسب و ضد آفتاب‌های مرغوب استفاده کنید.

✅ همچنین پوست بعد از لیزر ممکن است کمی خشک شود. برای بازگرداندن رطوبت و لطافت پوست، استفاده از محصولات مراقبتی آبرسان و کرم های نرم کننده توصیه می‌شود.

عدم عجله در زمان شیو کردن

 یکی دیگر از موارد مهم و مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد عدم عجله در زمان شیو کردن است. موهای نواحی تحت درمان باید بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت قبل از مراجعه به کلینیک و انجام لیزر به طور کامل با استفاده از تیغ، شیو شوند. هدف از انجام این کار این است که انرژی لیزر در ساقه موها از بین نرود و لیزر سریعاً به ریشه مو برسد. در صورتی که استفاده از تیغ باعث حساسیت پوست شما می‌شود، می‌توانید از ماشین اصلاح استفاده کنید. همچنین اگر بعد از لیزر نیاز به شیو داشتید از انجام این کار روی پوست ملتهب صرف نظر کنید. شیو کردن پوست ملتهب و قرمز، آسیب زیادی را به پوست شما می‌رساند. بنابراین باید تا زمان بهبودی این علائم صبر کنید. پس از بهبودی، در صورتی که بین جلسات لیزر نیاز به شیو داشتید می‌توانید از کرم موبر یا تیغ استفاده کنید.

شیو کردن بعد لیزر موهای زائد

عدم استفاده از مواد معطر

استفاده از لوسیون‌های معطر، عطر، دئودورانت‌ها و به طور کلی موادی که دارای عطر هستند پس از انجام لیزر توصیه نمی‌شود و بهتر است این محصولات را تا مدتی کنار بگذارید. چرا که پوست بعد از انجام لیزر ملتهب و حساس می‌شود و استفاده از مواد حاوی عطر، به پوست فشار آورده و باعث تحریک آن می‌شود. بعد از انجام لیزر تا رفع التهابات و از بین رفتن حساسیت پوستتان صبر کنید و پس از بهبودی کامل، به مقدار کم از عطر و مواد معطر استفاده کنید.

عدم انجام اسکراب

یکی دیگر از راهکارها و مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد برای دستیابی به نتیجه مطلوب، عدم انجام اسکراب پوست قبل و بعد از لیزر است. چرا که این کار باعث لایه‌برداری از پوست می‌شود و حساسیت آن را افزایش می‌دهد. البته لازم به ذکر است که یک هفته بعد از انجام لیزر می‌توانید از اسکراب پوست استفاده کنید که اتفاقاً بسیار مفید هم خواهد بود. چرا که لایه‌های مرده و خشک پوست را از بین می‌برد و باعث کاهش قرمزی پوست می‌شود و در نهایت ظاهری یک دست به پوست شما می‌بخشد.

عدم انجام فعالیت های ورزشی که باعث تعریق می شود

اگر اهل ورزش‌های مداوم هستید و به طور مکرر ورزش می‌کنید بعد از انجام لیزر تا مدتی باید ورزش را کنار بگذارید. ورزش‌های هوازی یا قدرتی هر دو باعث تعریق می‌شوند و رطوبت و گرمایی که بعد از انجام ورزش روی پوست ایجاد می‌شود در کنار اصطکاک پوست با لباس‌های ورزشی، زمینه ایجاد آسیب‌های پوستی بعد از لیزر را فراهم می‌کند. اما بعد از گذشت مدتی که گرمی و التهاب پوست شما کاهش پیدا کرد، ورزش کردن هیچ مانعی ندارد.

مراقبت های بعد تزریق چربی

نگاه کلی به مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد

رعایت مراقبت‌ های بعد از لیزر موهای زائد در کنار مراجعه به کلینیک‌های معتبر و استفاده از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد، نقش مهمی را در رسیدن به نتایج مطلوب و ابتلا به کمترین میزان عوارض لیزر دارد. همانطور که گفته شد، بعد از انجام لیزر، معمولاً پوست قرمز و ملتهب می‌شود و حساسیت بیشتری نسبت به یک سری عوامل مانند نور خورشید، آب، مواد آرایشی، تعریق، اسکراب و… پیدا می‌کند. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از ابتلا به عوارض بعد از لیزر، تمام این نکات را بدانید و با آگاهی کامل، به انجام لیزر بپردازید تا بهترین نتیجه را از این روش زیبایی دریافت کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *