تهران، نیاوران، روبروی جماران، جنب بانک سامان، پلاک 148، طبقه دوم
کلینیک زیبایی مهرافروز
Search
Close this search box.
مراقبت های بعد تزریق چربی

مراقبت‌ های بعد از تزریق چربی

مراقبت‌ های بعد از تزریق چربی به در میزان ماندگاری و تثبیت آن بسیار تاثیرگذار است. تزریق چربی یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش حجم و جوانسازی نواحی بدن است. این روش با انتقال چربی از بدن خود مراجع انجام می‌شود. با این که فرآیند آن زیاد طول نمی‌کشد، اما مراقبت‌های بعد از آن از اهمیت زیادی برخوردار است. از جمله این نکات می‌توان به داشتن تغذیه سالم و پیاده‌روی اشاره کرد. با رعایت این مراقبت‌ها می‌توانید از حرکت چربی تزریق شده جلوگیری کرده و به تثبیت آن کمک کنید.

مراقبت‌ های اولیه بعد از تزریق چربی : 24 ساعت اول چه باید کرد؟

همیشه بیست و چهار ساعات اول بعد از تزریق چربی به صورت و مراقبت‌ های بعد از تزریق چربی از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور کلی، در روز پس از تزریق چربی شما باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • تا یک روز پس از تزریق نمی‌توانید به حمام بروید و پس از آن هیچ مشکلی نخواهید داشت.
  • شب بعد از تزریق بهتر است از غذاهای آبکی و مایعات زیاد استفاده کنید. این رژیم فقط یک شب نیاز است و روز بعد می‌توانید رژیم غذایی عادی را از سر بگیرید.
  • استفاده از ضد آفتاب تا بیست و چهار ساعت اول تزریق ممنوع است و پس از آن مشکلی ندارد.
  • تا یک مدت زمان مشخص از قرار گرفتن در معرض نور خورشید جلوگیری کنید. دمای بالا به صورت مستقیم با چربی تزریق شده تماس برقرار می‌کند و باعث آسیب رساندن به آن خواهد شد.

کاهش تورم و کبودی بعد از تزریق چربی

درد پس از تزریق چربی تا یک هفته بعد تا حد زیادی از بین می‌رود، اما ممکن است تورم و کبودی هنوز باقی مانده باشد. برای برطرف کردن هر نوع کبودی می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید تا پس از مدتی این کبودی کاهش پیدا کند. میزان کبودی به مقدار چربی تزریق شده نیز بستگی دارد که با توجه به آن حدودا دو تا سه هفته طول می‌کشد تا کبودی‌ها به طور کامل برطرف شوند.

کنترل درد و ناراحتی بعد از تزریق چربی

ایجاد درد بعد از تزریق چربی مانند هر روش زیبایی یا درمانی دیگری طبیعی است. اکثر پزشکان توصیه می‌کنند که برای کاهش درد بعد از آن می‌توانید از مسکن‌هایی مانند استامینوفن استفاده کنید. در صورت ادامه دار بودن و برطرف نشدن درد می‌توانید با پزشک خود این موضوع را در میان بگذارید. مهم‌ترین نکته که در این زمینه که باید به آن توجه داشته باشید، در خصوص مصرف خودسرانه مسکن‌ها است. لازم است فقط از مسکن‌های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید و از خوردن برخی از مسکن‌ها مانند ایبوبروفن و آسپرین خودداری کنید.

مراقبت‌ های پوستی بعد از تزریق چربی

معمولا پوست شما بعد از تزریق چربی دچار التهاب می‌شود که با استفاده از یخ هر 15 دقیقه یکبار می‌توانید تورم را کاهش دهید. تا دو روز بعد از تزریق چربی نمی‌توانید به حمام بروید و پس از گذشت دو روز، استحمام مشکلی ندارد. به هیچ عنوان ناحیه تزریق شده را ماساژ و لمس نکنید. بلافاصله پس از تزریق چربی روی صورت نباید هیچ گونه آرایشی انجام دهید و بیست و چهار ساعت بعد، این قانون تغییر می‌کند. کرم‌های آرایشی و ضد آفتاب بعد از این مدت قابل استفاده هستند. هنگام استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی و یا استفاده از کمپرس سرد دقت کنید تا به صورت ناگهانی محل تزریق شده را فشار ندهید.

دوران نقاهت بعد از تزریق چربی

فعالیت‌ها و ورزش‌های مجاز بعد از تزریق چربی

احساس خستگی بعد از جلسه تزریق کاملا طبیعی است. زمانی که حس کردید به اندازه کافی استراحت کرده‌اید، باید به دنبال از سر گرفتن فعالیت‌های بدنی خود باشید. بعد از تزریق چربی، پیاده روی می‌تواند به بهبود شما کمک زیادی بکند و پس از چند هفته می‌توانید تمرین‌های مختلف را آغاز کنید. در مقابل، باید از یک تا دو هفته مراقبت بلند کردن اجسام سنگین باشید و ترجیحا این کار را به دیگران بسپارید. اگر زودتر از زمان اعلام شده به فعالیت سنگین بپردازید، ممکن است چربی تزریق شده حرکت کرده یا تورم در ناحیه موردنظر افزایش یابد.

رژیم غذایی مناسب بعد از تزریق چربی

رژیم غذایی در زمان مراقبت‌ های بعد از تزریق چربی اهمیت زیادی دارد. شما باید سعی کنید همه مواد مغذی را وارد برنامه غذایی خود کنید و از مصرف غذاهای مضر مانند فست‌فودها و موادی که فاقد ارزش غذایی هستند خودداری کنید. در روزهای پس از جراحی، بدن هنوز نتوانسته است به حالت عادی بازگردد. پس باید در این دوران غذاهایی را انتخاب کنید که هضم راحتی داشته و سرشار از مواد معدنی و مغذی هستند.

همچنین باید مقدار نوشیدن مایعات مخصوصا آب را افزایش دهید. پس از یک مدت زمان مشخص، اشتهای شما باز می‌شود و با از سرگیری فعالیت‌های عادی، می‌توانید یک رژیم غذایی غنی از چربی غیر اشباع و پروتئین داشته باشید. با توجه به وزن و وضعیت سلامتی خود، بهتر است که در ابتدا با پزشک مشورت کرده تا بتوانید برنامه غذایی مناسب خود را دریافت کنید. غذاهایی که در دوران مراقبت‌ های بعد از تزریق چربی توصیه می‌شوند عبارتند از:

  • میوه‌ها: از میوه‌هایی استفاده کنید که غنی از آنتی‌اکسیدان هستند. این مواد می‌توانند سیستم ایمنی را تقویت کرده و روند بهبودی را سرعت ببخشند.
  • چربی‌های غیر اشباع: روغن زیتون، بادام و آووکادو به کاهش تورم و بهبود جریان خون پس از تزریق چربی کمک می‌کنند.
  • سبزیجات: سبزیجات برگدار مانند کلم و اسفناج سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که به بهبودی بدن کمک خواهند کرد.

مصرف داروها بعد از تزریق چربی

داروهایی که مصرف می‌کنید ممکن است در دوران نقاهت پس از تزریق چربی تاثیر بگذارند. پس بهترین کار این است که قبل از تزریق چربی تمامی آن‌ها را با پزشک خود در میان بگذارید. اکثر داروها منع مصرف ندارند و بهتر است مصرف آن‌ها را قطع نکنید. علاوه بر این، پزشک برخی از داروها را برای بهبودی سریع‌تر تجویز می‌کند که باید همه آن‌ها را طبق برنامه مصرف کنید و مراقبت های بعد از تزریق چربی را رعایت کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *