تهران، نیاوران، روبروی جماران، جنب بانک سامان، پلاک 148، طبقه دوم
کلینیک زیبایی مهرافروز
Search
Close this search box.
ورم بعد از تزریق پروفایلو

ورم بعد از تزریق پروفایلو

ورم بعد از تزریق پروفایلو، یکی از مهم‌ترین عوارض این درمان است. پروفایلو ماده‌ای کلاژن ساز است که به جهت جوانسازی پوست و تشویق آن به کلاژن سازی تزریق می‌شود. از آنجایی که پوست انسان بسیار حساس است، بعد از تزریق اثرات حساس مثل تورم کاملا طبیعی بوده و مشکل جدی محسوب نمی‌شود، با این حال در ادامه در مورد ورم بعد از تزریق پروفایلو بحث خواهیم کرد:

ورم بعد از تزریق پروفایلو

ورم بعد از تزریق پروفایلو طبیعی است؟

بله طبیعی است و مشکل جدی محسوب نمی شود، علت این تورم وارد شدن سوزش به بافت های بدن و دستکاری شدن آن است. سوزن مویرگ ها را در این ناحیه پاره کرده و احتمال تورم را افزایش می‌دهد.

ورم بعد از تزریق پروفایلو چند روز بعد رفع خواهد شد؟

این مشکل اغلب در طی 24 – 48 ساعت خود به خود برطرف خواهد شد. لازم به ذکر است که بدن هر شخص در مواجهه به مواد پروفایلو واکنش خاص خود را دارد و مقدار ورم و مدت زمان بهبودی هم متفاوت است. هرچند اگر تزریق توسط دکتر متخصص و با تجربه انجام شود، احتمال عوارضی مثل تورم کمتر است. اگر مشکل در طی این مدت رفع نشد، برای بررسی شرایط با پزشک خود مشورت کنید.

درمان ورم بعد از تزریق پروفایلو

برای کاهش تورم بعد از تزریق پروفایلو نکات زیر را مد نظر قرار دهید :

کمپرس سرد برای ورم بعد از تزریق پروفایلو

ساده ترین راه برطرف کردن تورم بعد از این تزریق استفاده از کمپرس سرد است. اگر پزشک در کلینیک به شما کمپرس سرد نداد، می‌توانید خودتان در منزل چند قطعه یخ را در کیسه ای پلاستیکی قرار داده و در حوله ای بپیچید و روی محل تزریق قرار دهید. از تماس مستقیم یخ ها با پوست اجتناب نمایید. سرما گردش خون را کاهش داده و در کاهش تورم موثر است.

مراجعه به پزشک متخصص با تجربه میتواند احتمال تورم را کاهش دهد. حداقل تا 6 ساعت به فاصله 5 دقیقه از کمپرس سرد استفاده نمایید.

خوابیدن

برای افزایش سرعت بهبودی و درمان ورم بعد از تزریق پروفایلو باید به پشت بخوابید و از وارد کردن فشار به صورت و محل تزریق خودداری نمایید. همچنین بهتر است زیر سر خود 2 بالش قرار دهید تا سر در وضیعت بالاتری قرار گیرد. همچنین از لمس و ماساژ این نقاط اجتناب نمایید.

رژیم غذایی

برای کاهش تورم‌ها توصیه می‌شود، مصرف نمک را کاهش داده و حداقل 8 لیوان آب در طول روز بنوشید. همچنین مصرف آناناس می‌تواند در کاهش ورم ها تا حد زیادی موثر باشد. مصرف میوه ها و سبزیجات نیز می تواند در کاهش فوری تورم موثر باشد.

همچنین رعایت نکات زیر به درمان ورم بعد از تزریق پروفایلو کمک ویژه ای می نماید:

  • در برخی موارد علت تورم مصرف داروها است، بنابراین حتما قبل از مصرف هر دارویی با پزشک مشورت کنید. همچنین مصرف داروهای رقیق کننده باید یک هفته قبل از تزریق قطع شود.
  • از خارش، دستکاری و فشار دادن ناحیه تزریق به شدت پرهیز کنید.
  • حداقل تا یک هفته و بهبودی کامل تورم ها از لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  • باید تا یک هفته در معرض تابش شدید آفتاب قرار نگیرید و در صورت لزوم از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.
مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *