تهران، نیاوران، روبروی جماران، جنب بانک سامان، پلاک 148، طبقه دوم
کلینیک زیبایی مهرافروز
Search
Close this search box.
سوالات پرتکرار لیزر موهای زائد

سوالات پرتکرار لیزر موهای زائد

دانستن پاسخ سوالات پرتکرار لیزر موهای زائد به شما کمک می کند آگاهانه تر اقدام به انجام لیزر موهای زائد کنید و در طی خواندن پاسخ ها اطلاعات مفید دیگری را نیز دریافت کنید. به همین جهت ما در این مقاله از سایت کلینیک مهرافروز به پاسخ سوالات پرتکرار به صورت جامع و کامل پرداختیم.

سوالات متداول لیزر موهای زائد

1. چگونه لیزر موهای زائد کار می‌کند؟

در طی لیزر موهای زائد، دستگاه لیزر نوری از خود منتشر می کند که توسط رنگدانه مو که به نام ملانین شناخته می شود جذب می شود. انرژی نور لیزر به گرما تبدیل می‌شود که به کیسه‌های لوله‌ای شکل درون پوست که فولیکول‌های مو نام دارند آسیب می‌رساند. آسیبی که به فولیکول مو وارد میشود باعث مهار رشد یا تاخیر در آن میشود.

2. آیا لیزر موهای زائد برای همه مناسب است؟

لیزر موهای زائد روی افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بهتر عمل می کند. هرچند که راهکارهای مناسبی هم برای افراد با رنگ پوست کمی تیره تر در کلینیک مهرافروز ارائه می شود. معمولا لیزر موهای زائد روی پوست برنزه یا موهایی که در اثر نور خورشید سفید شده اند، موثر نیست یا حداقل تاثیر بسیار کمی دارد. اگر پوست برنزه ای دارید بهتر است منتظر بمانید تا آن کمرنگ تر شود و سپس اقدام به انجام آن کنید.
همچنین افراد مبتلا به بیماری های پوستی شدید نباید لیزر موهای زائد یا هر روش دیگری که باعث تحریک پوست می شود را انجام دهند. این دسته شامل افرادی که از اگزما، پسوریازیس یا آکنه رنج می برند، می شود. لیزر موهای زائد می تواند این شرایط را تشدید کند و برخی موارد توانند باعث خشک شدن پوست و بدتر شدن این شرایط شوند.
همچنین به گفته ی بسیاری از پزشکان، بهتر است از لیزر موهای زائد در دوران بارداری خودداری کنید زیرا اطلاعات کافی در مورد تأثیر آن بر جنین وجود ندارد. بنابراین لیزر موهای زائد براب افراد باردار معمولا مناسب نیست و توصیه نمیشود.

3. آیا لیزر موهای زائد باعث درد می‌شود؟

اگرچه مقداری درد در طی انجام لیزر وجود دارد، اما اغلب کمتر از تصور مردم است. لیزر موهای زائد با لیزر بسیار داغ فولیکول های موهای شما را هدف قرار می دهد، اما شما این گرما یا هیچ سوزشی را احساس نمی کنید. افرادی که این روش را برای موهای زائد خود تجربه کردند نسبت به درد آن هیچ شکایتی ندارند و درد آن را در مقایسه با روش های دیگر از جمله اپیلاسیون کمتر می دانند. به طور کلی درد آن نسبت به نتیجه ای که خواهید دید کاملا قابل چشم پوشی است.

4. چند جلسه لیزر برای کاهش موهای زائد نیاز است؟

تعداد جلسات لیزر برای کاهش موهای زائد وابسته به عوامل زیادی مانند جنس پوست، رنگ مو، تراکم مو، ضخامت آن، شرایط پوستی و هورمون شخص است. اما به طور کلی 6 الی 12 جلسه به مراجعین پیشنهاد می شود تا حدود زیادی از موهای زائد خود را از بین ببرند.

5. آیا لیزر موهای زائد عوارض جانبی دارد؟

عوارض جانبی که در طی لیزر موهای زائد خواهید دید شامل تورم، قرمزی و جای زخم است. جای زخم دائمی یا تغییر رنگ پوست بسیار نادر است.

6. آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

لیزر یک روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد نیست. هرچند که مقدار بسیار زیادی از موهای زائد را از بین خواهد برد اما نتایج بسته به فاکتور های خاص، متفاوت است. اگر در مناطقی هم رشد موهای زائد به طور کامل از بین نرود، لیزر باعث کاهش رشد و کمرنگ شدن آن خواهد شد. به این طریق موهای رشد یافته در معرض دید زیادی نیستند. این نتیجه به این دلیل است که لیزر تا حد ممکن به فولیکول مو آسیب می رساند حتی اگر نتواند  در برخی مناطق آن را از بین ببرد.

7. آیا برای لیزر موهای زائد نیاز به زمان بازیابی داریم؟

شما باید بعد و بین جلسات لیزر موهای زائد مراقبت ویژه ای از پوست خود داشته باشید. همچنین تقریباً چهار هفته از آخرین ملاقات شما طول می کشد تا فولیکول های شما رشد کند بنابراین وقت بعدی شما باید در حدود 4 هفته پس از لیزر قبلی شما باشد تا بهترین نتایج را دریافت کنید. لازم به ذکر است که معمولا تقریباً بلافاصله از اولین انجام لیزر موهای زائد خود نتایج را مشاهده خواهید کرد.

8. آیا لیزر موهای زائد بر روی هر منطقه‌ای از بدن قابل استفاده است؟

لیزر موهای زائد تقریباً در هر ناحیه ای از بدن قابل انجام است. همانطور که میدانید برخی از نواحی بدن به دلیل ضخامت و یا میزان تجمع بیشتر اعصاب حسی در آن منطقه، حساس تر از سایرین هستند و ممکن است کرم بی حس کننده موضعی پیشنهاد شود. از آنجایی که برخی نواحی در بدن حساس تر هستند، اپراتور لیزر شما از مراقبت های ویژه تری برای آن نواحی استفاده می کند.

9. چه محدودیت‌هایی برای قبولی برای انجام لیزر موهای زائد وجود دارد؟

از آنجایی که روش لیزر موهای زائد یک روش کاملا بی خطر است، سن افراد محدودیت خاصی برای انجام آن ایجاد نمیکند. هرچند که توصیه می شود برای دریافت نتایج سریعتر و بهتر در سنینی که از شرایط هورمونی پایدارتری برخوردار هستید.
از نظر رنگ پوستی نیز هرچه دارای رنگ پوست روشن تری باشید و همچنین موهای تیره تری را دارا باشید نتایج بهتری کسب خواهید کرد و محدودیت کمتری خواهید داشت.

10. آیا لیزر موهای زائد برای همه رنگ پوست مناسب است؟

لیزر موهای زائد برای افرادی که دارای پوست روشن و رنگ موی تیره تری برخوردارند  نتایج بهتری را نشان می دهد. اگر رنگ پوست تیره تری دارید ممکن است نتایج متفاوتی را نسبت به رنگ پوست روشن بگیرید. ممکن است نیاز باشد تعداد جلسات بیشتر و یا روش های خاص دیگر پیش بگیرید. برای مطلع شدن از بهترین روش بهتر است به کلینیک مهرافروز مراجعه کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *