تهران، نیاوران، روبروی جماران، جنب بانک سامان، پلاک 148، طبقه دوم
کلینیک زیبایی مهرافروز
Search
Close this search box.
لیزر موهای زائد مردان

لیزر موهای زائد مردان

لیزر موهای زائد مردان یکی از روش‌های بدون درد و با استفاده از به‌روزترین ابزار دنیاست که باعث از بین رفتن فولیکول‌های مو می‌شود. می‌توان برای رفع موهای زائد در تمامی نقاط بدن به خصوص در محل شرمگاهی هم از لیزر استفاده کرد. لیزر با استفاده از تاباندن اشعه‌های مخصوص و بدون ضرر، فولیکول‌های ناحیه انتخابی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در نهایت منجر به کاهش رشد موهای زائد بدن مردان، جلوگیری از ایجاد موهای زیرپوستی، روشن شدن پوست و… می‌شود. اگر لیزر موهای زائد آقایان با دستگاه‌های پیشرفته و در عین حال پزشک متخصص و اپراتور با سابقه انجام شود، عارضه خطرناکی به همراه نخواهد داشت.

لیزر موهای زائد آقایان چیست؟

لیزر موهای زائد مردان یک روش تخصصی با استفاده از دستگاه‌های تکنولوژی لیزری است. مردان به طور کلی موهای زائد زیادی دارند و برداشتن ‌آن‌ها با کمک لیزر، روشی راحت و بدون درد و اذیت خواهد بود. دستگاه‌ لیزر می‌تواند در رفع موهای زائد نازک و حتی موهای ضخیم هم موثر باشد. البته این کار به نوع دستگاه، جنس و ضخامت موهای زائد در آقایان بستگی دارد. دستگاه‌های لیزر موهای زائد بدن و صورت در مردان از پالس‌های نوری لیزری برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌کند. با استفاده از این دستگاه، فولیکول‌های انتخابی ناحیه رویش مو تحت تاثیر قرار می‌گیرد. پرتوهای تابیده شده از دستگاه لیزر به مناطق فولیکولی مو، باعث حذف مو و در نهایت تاخیر در رویش مجدد موها خواهد بود.

لیزر موهای زائد مردان

لیزر موهای زائد برای مردان می‌تواند در یک حرکت و با روش‌هایی ساده و بدون دردسر، حجم زیادی از موهای زائد را حذف کند. البته در لیزر از فتوترمولیز به جای فرایند الکترولیز استفاده می‌شود. فرایند الکترولیز با جریان الکتریکی، درد شدیدی دارد و حتی ممکن است عوارض زیادی نیز داشته باشد. برای گرفتن نتیجه بهتر لیزر موهای زائد برای آقایان، چندین جلسه به صورت مکرر توصیه می‌شود. رفع موهای زائد مردان در ناحیه تناسلی به وسیله لیزر، کمک به کاهش رشد مو در این نواحی می‌کند. این روش رفع موهای زائد، سریع، امن و موثر بوده و هیچ درد و عارضه حادی به همراه نخواهد داشت.

نحوه انجام و مراحل لیزر موهای زائد مردان

برای لیزر موهای زائد مردان، ابتدا پزشک متخصص پوست و مو، نوع پوست، ضخامت و تراکم موهای زائد را بررسی می‌کند. اولین قدم برای لیزر کردن موهای زائد، تعیین ضخامت موها و انتخاب طول موج معین دستگاه متناسب با تراکم و ضخامت موهاست. پزشک تمام اطلاعات لازم برای لیزر کردن موها، انتخاب طول موج معین و میزان نگهداری پالس نوری و… را به اپراتور دستگاه اطلاع می‌دهد. سه مرحله مهم برای لیزر موهای زائد آقایان وجود دارد که عبارت هستند از:

1. استفاده از داروهای بی حسی موضعی

پزشک متخصص می‌تواند برای مراجع، داروهای بی حسی موضعی که درد لیزر بر روی پوست را کمتر می‌کند تجویز نماید. در این حالت معمولا از بی حسی‌های موضعی به شکل کرم و لوسیون یا اسپری بی حس کننده پوست استفاده می‌شود. این بی حسی‌ها برای کاهش درد و حس گزیدگی پوست مخصوصا در ناحیه شرمگاهی مردان، بسیار موثر است.

2. گذاشتن پوشش محافظتی برای چشم

پوشش محافظتی برای چشم مراجع باعث می‌شود تا اشعه‌های مضر از دستگاه، هنگام لیزر کردن با چشم برخورد نداشته باشد.

3. استفاده از وسایل سرمایشی خاص

وسایل سرمایشی و ژل‌های یخی کمک می‌کند تا حس سوزش و ناراحتی پوستی برطرف شود. این وسایل برای محافظت از لایه بیرونی پوست، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نواحی لیزر موهای زائد آقایان

لیزر موهای زائد مردان در هر ناحیه‌ای از بدن آن‌ها امکان پذیر است. البته بیشتر آقایان برای رفع موهای زائد بدن خود در نواحی زیر به مراکز لیزر مراجعه می‌کنند:

ناحیه قفسه سینه

برخی از آقایان در قسمت سینه و زیر گردن خود، موهای زائد زیادی دارند. از آن جایی که این محل می‌تواند تراکم رشد مو بالایی داشته باشد، عرق کردن و بو گرفتن آن ناحیه، مردان را ترغیب به لیزر کردن می‌کند.

قسمت شکم و زیر سینه

مردانی که به زیبایی اندام خود اهمیت می‌دهند یا ورزشکار هستند، تلاش می‌کنند تا موهای زائد شکم و زیر سینه خود را برطرف کنند. لیزر موهای زائد آقایان در این نواحی، می‌تواند در نمایش دادن عضلات شکمی موثر باشد.

قسمت پشت کتف و کمر

پشت کتف و کمر جزو نواحی است که دسترسی به آن برای حذف موهای زائد، غیرممکن یا سخت خواهد بود. به همین دلیل بیشتر مردان برای رفع آلودگی و عرق، جلوگیری از بوی نامطبوع و همچنین زیبایی اندام، اقدام به لیزر کردن موهای زائد ناحیه کمر می‌کنند.

موهای زائد صورت و گردن

موهای زائد صورت و گردن در مردان آنقدر زیاد است که می‌توان گفت لیزر، بهترین روش برای رفع و از بین بردن موهای اضافی است. در این حالت با لیزر می‌توان موهای زائد خط ریش، رویش مو در پیشانی و گونه یا حتی زیر چانه و گردن را برطرف کرد. دسترسی به موهای زائد زیر گردن و چانه سخت است. به همین دلیل لیزر این نواحی حساس، راهکار مناسبی برای رفع موهای زائد خواهد بود.

موهای زائد ناحیه دستگاه تناسلی و باسن

از آن جایی که رفع موهای زائد در ناحیه دستگاه تناسلی کاری دردناک و خطرناک است، استفاده از لیزر روش مناسبی خواهد بود. با لیزر کردن موهای زائد این نواحی دیگر درد و سوزش، بریدگی و سایر جراحات در ناحیه دستگاه تناسلی و باسن به وجود نخواهد آمد.

زیر بغل

لیزر موهای زائد آقایان در ناحیه زیر بغل بسیار کاربردی بوده و باعث رفع بوی عرق و رفع تیرگی و سیاهی زیر بغل می‌شود.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد آقایان

تعداد جلسات لازم برای لیزر موهای زائد مردان بین 6 تا 8 جلسه خواهد بود. با این حال برخی از مردان تنها نیاز به کمتر از 6 جلسه لیزر موهای زائد خواهند داشت. میزان جلسات لازم برای از بین بردن موهای زائد، باید توسط پزشک متخصص و متناسب با ویژگی‌های پوستی فرد مشخص شود. با توجه به این که لیزر موهای زائد در کدام نواحی انجام می‌شود، جلسات لیزر باید هر 12 تا 16 هفته انجام ‌شود. عوامل زیر در تعیین تعداد جلسات لیزر موهای زائد آقایان، موثر هستند:

  • رنگ موهای زائد
  • ناحیه مورد نظر
  • ضخامت موهای زائد
  • تراکم کلی موهای زائد در ناحیه مورد نظر
  • حساسیت پوستی
لیزر موهای زائد مردان

مزایا لیزر موهای زائد آقایان

لیزر موهای زائد مردان یکی از راهکارهای راحت و بدون دردسر برای از بین بردن موهای زائد در نواحی مختلف بدن است. اگر آستانه تحمل درد بالایی دارید، لیزر کردن بهترین گزینه برای رفع موهای زائد خواهد بود. بیشتر آقایان رفع موهای زائد به وسیله لیزر را به دلیل مزایای زیر، ترجیح می‌دهند:

دقیق و بدون خطا

اگر می‌خواهید به روش کاملا اصولی و کاملا دقیق موهای زائد خود را برطرف کنید، لیزر بهترین گزینه برای انتخاب خواهد بود. نهایت دقت و ظرافت دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد در نواحی حساس مانند بین دو ابرو، چانه و گونه، فرم دادن به خط ریش، بالا و پایین لب و بینی و… بالا بوده و هدفمند عمل می‌کند.

جلوگیری از رشد موهای زیرپوستی

لیزر موهای زائد برای آقایان به کاهش رشد موهای زیرپوستی کمک می‌‌کند. از آن جایی که اصلاح موهای زائد با تیغ یا اپیلاسیون باعث به وجود آمدن موهای زیرپوستی می‌شود، رفع آن‌ها با لیزر بهترین گزینه خواهد بود. اگر موهای زائد زیر پوستی دارید، می‌توانید برای رفع آن از لیزر استفاده کنید.

کاهش طول مدت رشد موهای زائد

انجام جلسات لیزر به صورت مداوم و پشت سر هم، می‌تواند رشد موهای زائد را کاهش دهد. همچنین تا مدت طولانی شاهد رشد موهای زائد نخواهید بود. مردانی که می‌خواهند موهای زائد ناحیه سینه و شکم آن‌ها دیرتر در بیاید، لیزر می‌کنند.

کاهش تعریق و بوی بد بدن

تجمع و تراکم موهای زائد در هر ناحیه از بدن، منجر به تعریق، خارش، حساسیت و در نهایت بوی نامطبوع می‌شود. لیزر کردن موهای زائد بدن از رشد موهای زیرپوستی جلوگیری کرده و در نهایت تعریق و بوی بد بدن را کاهش می‌دهد.

روشن شدن پوست بدن

پوست نواحی مختلف بدن مانند زیر بغل و ناحیه دستگاه تناسلی به دلیل تراکم موهای بدن به مرور زمان تیره می‌شوند. لیزر کردن موهای زائد مانع از رشد موهای زیرپوستی شده و در نهایت پوست این نواحی را روشن می‌کند.

عوارض لیزر موهای زائد آقایان

لیزر موهای زائد برای آقایان یک روش ایمن و بدون درد بوده و هیچ عارضه جدی به همراه نخواهد داشت. اغلب عارضه‌های ناشی از لیزر کردن موهای زائد به صورت موقتی و در مناطق کوچک مشاهده شده است. با این حال اگر لیزر موهای زائد توسط متخصص با تجربه و در مراکز معتبر انجام شود، عارضه‌ای ندارد. بیشترین عوارض لیزر موهای زائد در مردان عبارت است از:

  • سوزش پوست
  • حس گرما و داغی بیش از حد
  • قرمز شدن پوست و التهاب
  • تورم یا بادکردگی
  • خراشیدگی

قبل از لیزر موهای زائد برای آقایان چه کار باید کرد؟

قبل از لیزر موهای زائد مردان، بهتر است موهای ناحیه مورد نظر حتما با تیغ یا ژیلت اصلاح شود. ناحیه مورد نظر باید کاملا تمیز باشد تا کارایی لیزر برای رفع موهای زائد افزایش یابد. متخصصان قبل از لیزر موهای زائد، رعایت نکات زیر را توصیه می‌کنند:

تمیز کردن پوست

برای ناحیه مورد نظر بهتر است پوست خود را با یک صابون ملایم که حساسیتی ایجاد نمی‌کند بشویید و ضدعفونی کنید. سعی کنید از لیف استفاده نکنید تا پوست شما دچار حساسیت و پوسته پوسته شدن نشود.

اصلاح کردن موهای زائد

برای لیزر موهای زائد آقایان که موهای بلندتری هم دارند، باید قبل از رفتن به جلسات لیزر آن ها را شیو یا اصلاح کرد. در این حالت موهای زائد بهتر زیر نور لیزر دیده می‌شود. در این مرحله اصلا از اسپری‌ها، کرم‌ها یا پودر موبر استفاده نکنید.

عدم استفاده از محصولات خوشبو کننده و زیبایی

از آن جایی که پوست باید کاملا تمیز باشد، قبل از رفتن به جلسه لیزر به هیچ عنوان از لوسیون، انواع کرم‌ها، اسپری و مام ضد تعریق و… استفاده نکنید.

دوش گرفتن با آب ولرم

برای روزی که وقت لیزر دارید، اصلا با آب گرم یا آب داغ دوش نگیرید. در این حالت ممکن است بعد از لیزر کردن، پوست شما دچار حساسیت یا قرمزی و تورم شود.

مراقبت های لیزر موهای زائد آقایان

بعد از انجام لیزر موهای زائد مردان، توصیه می‌شود رعایت نکات مراقبتی و بهداشتی برای نتیجه گیری بهتر انجام شود. مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد بدن در آقایان عبارت هستند از:

دوری از نور آفتاب

بعد از لیزر کردن موهای زائد باید از کرم ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید. سعی کنید از تابش مستقیم نور خورشید و حتی آفتاب سوختگی به دور باشید.

پرهیز از رفتن به سولاریوم

بعد از لیزر موهای زائد آقایان، برنزه کردن پوست و حتی رفتن به سولاریوم ممنوع است. این کار باعث حساسیت و حتی سوختگی پوست بدن یا صورت می‌شود.

استفاده از مرطوب کننده فاقد حساسیت

از آن جایی که پوست بعد از لیزر کردن حساس می‌شود، نیاز به مراقبت‌ دارد. استفاده از کرم‌های مرطوب کننده که فاقد مواد عطری و حساسیت زا باشد، بعد از لیزر موهای زائد بدن توصیه می‌شود.

خودداری از انجام فعالیت های سنگین

برای کاهش تحریکات پوستی بعد از لیزر کردن، انجام ورزش‌های سنگین یا فعالیت‌های سخت توصیه نمی‌شود. همچنین بهتر است بعد از جلسات لیزر از رفتن به استخر و سونا خودداری کنید.

خودداری از بلافاصله اصلاح کردن موهای زائد

بعد از لیزر موهای زائد برای آقایان، پوست تحریک و حساس می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود از شیو کردن موهای زائد با تیغ و ژیلت خودداری کنید.

دوش گرفتن با آب ولرم

بهتر است بلافاصله بعد از لیزر کردن از دوش گرفتن پرهیز نمایید. می‌توانید روز بعد فقط با آب ولرم یا حتی کمی آب خنک نیز محل مورد نظر را شستشو دهید. آب گرم پوست بدن را بدتر حساس خواهد کرد.

هزینه لیزر موهای زائد مردان

هزینه لیزر موهای زائد مردان با توجه به عوامل مختلفی مانند حجم و ناحیه مورد نظر، تراکم موها، ضخامت موها، نوع دستگاه و… در هر مرکز لیزری متفاوت خواهد بود. هر چه تعداد جلسات لیزر بیشتر باشد، هزینه رفع موهای زائد افزایش خواهد یافت. در برخی مراکز انجام لیزر در نواحی مختلف بدن به صورت پکیج بوده و مناسب‌تر از لیزر یک ناحیه از پوست بدن خواهد بود. از طرفی هم تخصص و تجربه اپراتور و پزشک متخصص در فرایند لیزر کردن، بسیار مهم است. نواحی کوچک از صورت و بدن مانند بین دو ابرو یا گونه‌ها، هزینه کمتری نسبت به مناطق گسترده بدن دارد. در برخی مراکز به دلیل لیزر کردن موهای زائد آقایان در نواحی حساس مانند محل شرمگاهی که نیاز به دقت و ظرافت بالایی دارد، هزینه لیزر ممکن است گران‌تر باشد.

در نهایت انتخاب مرکز معتبر برای لیزر موهای زائد آقایان

از آن جایی که لیزر موهای زائد مردان در نواحی مختلف از جمله ناحیه دستگاه تناسلی یا صورت و گردن حساس است و نیاز به تخصص دارد، بهتر است به بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران مراجعه کرد. جهت گرفتن نتیجه مطلوب و مثبت از رفع موهای زائد، بهتر است این کار توسط اپراتور با تجربه و در عین حال دستگاه‌های به روز و پیشرفته انجام شود. کلینیک مهرافروز برای رفع موهای زائد بدون درد و حساسیت از تجهیزات مدرن و پیشرفته استفاده می‌کند. این کلینیک با امکان برگزاری جلسات مشاوره‌ای توسط پزشک متخصص و اپراتورهای باسابقه، مسیر روشنی از رفع موهای زائد و کاهش رشد آن‌ها را پیش روی مراجعان قرار می‌دهد.   

سوالات متداول

آیا لیزر موهای زائد آقایان درد دارد؟

انجام لیزر موهای زائد مردان معمولا دردی ندارد؛ مگر افرادی که پوست حساسی دارند.

لیزر موهای زائد آقایان چه مدت ماندگار است؟

لیزر موهای زائد در صورتی که تمام فولیکول‌ها به خوبی تخریب شوند، بین 4 الی 8 ماه ماندگار است.

درمان لیزر موهای زائد آقایان چه مدت زمان می برد؟

درمان لیزر موهای زائد بدن از 15 دقیقه شروع می‌شود و ممکن است تا 2 ساعت هم طول بکشد. این زمان بستگی به لیزر ناحیه مورد نظر دارد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *