تهران، نیاوران، روبروی جماران، جنب بانک سامان، پلاک 148، طبقه دوم
کلینیک زیبایی مهرافروز
Search
Close this search box.
ماندگاری کاشت ابرو

ماندگاری کاشت ابرو

کاشت ابرو روشی مشابه کاشت مو است که برای بازسازی ابروهای طبیعی شما بکار می رود.عمل کاشت ابرو؛ هم به این دلیل که ظاهری طبیعی دارد و هم به این دلیل که ماندگاری کاشت ابرو مادام العمر است، توسط خانم ها ترجیح داده می شود. اگر علاقمند این روش درمانی برای پر پشت کردن ابروهای خود هستید تا  پایان مقاله با ما باشید تا به همراه هم عوامل موثردر ماندگاری کاشت ابرو را مورد بررسی قرار دهیم.

مدت ماندگاری کاشت ابرو

مدت ماندگاری کاشت ابرو در صورت استفاده از تکنیک های صحیح مادام العمر و دائمی است. اما دریافت بهترین نتیجه از کاشت ابرو موضوع زمان و فرآیند است. با گذشت پس از 3 ماه ، 30 تا 35 درصد ابروی کاشته شده رشد می کند. پس از اتمام شش ماهگی، 60 تا 65 درصد ابروها رشد می کنند. پس از کاشت ابرو باید صبور بود، زیرا حدود یک سال طول می کشد تا این فرآیند به طور کامل انجام شود.

00:53
truncate dir-rtl

فیلم کاشت ابرو

 عوامل موثر در ماندگاری کاشت ابرو

از آنجایی که در کاشت ابرو ، فولیکول های موی طبیعی به ابرو منتقل می شوند، انتظار می رود که این فولیکول ها حتی پس از ریزش طبیعی یا ریزش مو در حین اصلاح ابرو، بتوانند دوباره رشد کنند. با این حال، میزان بقای کاشت ابرو به عواملی نظیر تجربه و مهارت جراح، کیفیت و کمیت موهای اهداکننده، سن و سلامت کلی بیمار و میزان ریزش ابرو بستگی دارد. بیمارانی که مسن تر هستند یا دارای ریزش ابروی  شدید هستند ممکن است کمتر به یک نتیجه کاشت ابرو موفق دست یابند.

تجربه و مهارت جراح

کاشت ابرو پروسه ای حساس است و کاشت ابرو در مراکز و کلینیک های نامعتبر تنها اتلاف منابع خواهد بود. از این رو کسب اطلاعات لازم و یافتن مراکز مورد اعتماد قبل از اقدام برای کاشت ابرو بسیار مهم است.

مراقبت های قبل از کاشت ابرو

 برای حصول بهترین نتایج و ماندگاری کاشت ابرو;  قبل از انجام کاشت ابرو، پزشک خود را در مورد داروها و مکمل های مصرفی، آلرژی ها و سابقه پزشکی خود مطلع کنید. اگر از ماینوکسیدیل برای درمان ریزش موی خود استفاده می کنید، بهتر است یک هفته قبل از عمل، مصرف آن را متوقف کنید. حداقل دو هفته قبل از کاشت ابرو از مصرف سیگار و الکل خودداری کنید. 24 ساعت قبل از کاشت ابرو، غذای سالم و کافی بخورید، آب کافی بنوشید و خواب کافی داشته باشید.

مقاومت فولیکول های موی پیوندی

هر چه موها در بانک مو در برابر ریزش مو مقاومت بیشتری داشته باشند، در ناحیه ابرو نیز مقاومت بیشتری خواهند داشت.

مراقبت های اولیه بعد از کاشت ابرو

برای تضمین ماندگاری کاشت ابرو در هفته های اول بعد از کاشت، موارد زیر را رعایت کنید:

  • از در معرض نور مستقیم خورشید قرار گرفتن بپرهیزید؛
  • هنگام شستن صورت از تماس با ابروها خودداری کنید.
  • به مدت 24 ساعت حمام نکنید و سپس ابروهای خود را با سرم مخصوص شستشو دهید.
  • تا دو هفته از انجام ورزش سنگین خودداری کنید.
  • تا زمانی که ابروها به طور کامل رشد نکنند، ابروها را نخارانید و لمس نکنید.
  • سر خود را به پایین خم نکنید. هنگام خواب از چند بالش زیر سر خود استفاده کنید.
  • قبل از انجام میکروبلیدینگ ابرو و رفتن به آرایشگاه با پزشک خود مشورت کنید.
  • تا پایان دوره نقاهت از کشیدن سیگار خودداری کنید.
  • بدون مشورت با پزشک خود هیچ دارویی مصرف نکنید.
  • دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید. به طور مرتب از داروها و پمادهای تجویز شده استفاده کنید.

مراقبت های ثانویه بعد از کاشت ابرو

مراقبت اصولی و صحیح از ابروها بعد از کاشت ابرو تاثیر مستقیم در ماندگاری کاشت ابرو خواهد داشت. استفاده از داروهای تقویت کننده ابروهای شما را تقویت خواهد کرد; در حالی که استفاده از لوازم آرایشی حاوی سرب و جیوه باعث کاهش طول عمر ابروها خواهد گردید.

سبک زندگی

داشتن یک سبک زندگی سالم شامل خواب کافی، تغذیه سالم، سیگار نکشیدن و ورزش به افزایش طول عمر کاشت ابرو کمک خواهد کرد.

نگران ریزش موقت ابروها نباشید

نگران ریزش موقت ابروها نباشید

تنها چند روز پس از کاشت ابرو، متوجه پوسته پوسته شدن در اطراف فولیکول های موی کاشته شده خواهید شد که نشان دهنده بهبود کاشت ابرو است. در عرض یک تا دو ماه، ممکن است متوجه شوید که تارهای موی کاشته شده در حال ریزش هستند. توجه داشته باشید که این ریزش ها کاملاً طبیعی هستند و جایی برای نگرانی نیست زیرا با وجود اینکه ظاهراً موها ریخته اند، فولیکول های پیوند شده با قابلیت رشد مجدد هنوز هم در پوست هستند. همچنین به خاطر داشته باشید که ممکن است چندین ماه طول بکشد تا موهای کاشته شده از فولیکول ها شروع به رشد کنند. پس صبور باشید و اگر نگران هستید با پزشک خود تماس بگیرید.

نتیجه گیری

 ابروها قاب چهره ها هستد و همواره می توانند تفاوت زیادی در احساس ما نسبت به خودمان ایجاد کنند. کاشت ابرو یک عمل زیبایی است که یک راه حل طبیعی برای داشتن ابروهای پرتر و زیباتر ارائه می دهد. این روش ایمن و موثر است و نتایج ماندگاری کاشت ابرو طولانی مدت است. اگر به کاشت ابرو علاقه دارید، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و یک جراح معتبر و با تجربه پیدا کنید تا از حصول بهترین نتیجه ممکن اطمینان حاصل کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *