تهران، نیاوران، روبروی جماران، جنب بانک سامان، پلاک 148، طبقه دوم
کلینیک زیبایی مهرافروز
Search
Close this search box.
مراحل کاشت ابرو

مراحل کاشت ابرو

مراحل کاشت ابرو در افرادی که خواهان داشتن ابرو های طبیعی و زیبا هستند، متفاوت است. افرادی که فرم ابرو دلخواه ندارند یا دچار کم پشتی ابرو هستند، می توانند کاشت ابرو را انتخاب کنند. در فرآیند کاشت، مو های پشت سر برداشته و در قسمت های خالی شده ابرو کاشته می شود. در واقعیت فولیکول های موی سر به ناحیه ابرو منتقل خواهند شد. با کاشت ابرو، قسمت‌ های ریخته شده یا خالی پر می شود. حجم و شکل ابرو به صورت طبیعی و حتی دائمی فرم خواهد گرفت. روش های مختلفی برای کاشت ابرو در نظر گرفته شده است. در ادامه با هر روش و مراحل کاشت آن آشنا خواهید شد.

مراحل کاشت ابرو به روش های مختلف

به طور کلی سه روش برای کاشت ابرو وجود دارد. این سه روش کاشت برای ابرو شامل FUT، FUE و FIT است. مراحل کاشت ابرو در تمام سه روش تقریبا مشابه یکدیگر است. با این تفاوت که جزئیات اساسی آن ها با هم فرق می کند. اولین مرحله که برای کاشت ابرو در تمام افراد در نظر گرفته می شود، طراحی ابرو ها است. متخصص کاشت باید توانایی و هنرمندی لازم برای طراحی یکسان و فرم زیبای ابرو ها را داشته باشد. طراحی ابرو به وسیله ابزار های مخصوص انجام می گیرد. این طراحی مطابق با سلیقه مراجع خواهد بود.

مراحل کاشت ابرو به روش های مختلف

مرحله دوم کاشت ابرو برداشت گرافت ها از بانک مو است. موهایی که برای کاشت ابرو در نظر گرفته می شود، پشت سر هستند. این گرافت ها از پشت سر برداشته می شوند و در زیر میکروسکوپ بررسی و آماده سازی می شوند. در مرحله سوم گرافت های برداشته شده از پشت سر در محل مناسب و خواب ابرو کاشته می شود. در مراحل کاشت برای هر ابرو، حدود 500 گرافت لازم است. این سه مراحل کاشت ابرو به طور کلی بین چهار الی هفت ساعت زمان خواهد برد. روش های زیر برای کاشت ابرو در مرحله برداشت گرافت مو از پشت سر با هم تفاوت دارند.

مراحل کاشت ابرو FUT برای افرادی که می‌ خواهند از سلامت چشمان خود در حین جراحی مطمئن باشند، روش مناسبی است. این روش از نظر نحوه برداشت گرافت‌ مو با سایر روش ها متفاوت است. ابتدا ناحیه بانک مو برای برداشت گرافت‌ ها باید استریل شود. سپس بی حسی لازم زده می شود. فولیکول های مو به صورت نواری شکل از کناره های گوش یا پشت سر برداشته می‌ شود. یکی از مزایای این روش بخیه های جذبی است که در ناحیه بانک مو زده می شود. بعد فولیکول های برداشته شده استریل می شوند تا از چربی و خون اضافی پاک شوند.

با سوزنی به قطر یک میلی متر واحد هایی به اندازه یک الی دو تار کاشته می شود. دوره نقاهت در مرحله اف یو تی بسیار کوتاه و بدون دردسر است. کسانی که ابرو های نازک یا کم پشت دارند، می توانند از این روش استفاده کنند. در مراحل کاشت ابرو به روش اف یو تی، بافت مو از پشت سر بدون هیچ گونه آسیبی خارج و کاشته می شود. این عمل به طور متوسط چهار ساعت زمان خواهد برد.

مراحل کاشت ابرو به روش اف یو ای بدون درد و خون ریزی خواهد بود. زیرا در این روش هیچ گونه جراحی وجود ندارد. اگر خواهان درد کمتر یا کاشت ابرو بدون درد هستید، روش FUE بهترین گزینه است. این روش هیچ گونه عوارض و بیهوشی ندارد و به راحتی انجام خواهد شد. کاشت ابرو به روش اف یو ای با بی حسی موضعی انجام می شود. همچنین نیازی به پانسمان یا خونریزی ندارد. در ابتدا پزشک متخصص سوراخ هایی برای برداشت فولیکول های مو در ناحیه گوش ایجاد می کند. با این ترفند می توان گرافت ها را از ناحیه سوراخ شده خارج کرد.

فولیکول های خارج شده در زیر میکروسکوپ پاکسازی و آماده می شوند. سپس شکاف های ریزی در ناحیه ابرو که نیاز به کاشت دارد ایجاد می شود. ریشه های مو آماده شده در شکاف ها و بر اساس خواب ابرو کاشته می شود. مراحل کاشت ابرو FUE حدود سه الی چهار ساعت زمان خواهد برد. بعد از عمل هبچ گونه برش یا بخیه ای دیده نمی شود. دوره نقاهت و بهبودی تا حدود 10 الی 12 روز به طول می انجامد.

مراحل کاشت ابرو FIT همانند دو روش گفته شده است اما خونریزی و جراحت بسیار کمی دارد. این عمل تحت بی حسی موضعی انجام می شود تا بیمار دردی احساس نکند.  اول از همه مدل ابرو بر اساس خواست مراجع طراحی می شود. سپس از ناحیه پشت سر یا اطراف گوش، گرافت های مو برداشته می شوند. از آن جایی که گرافت های مو، چربی و خون در انتهای خود دارند در زیر میکروسکوپ آماه و پاکسازی می شوند. شکاف های ریزی در ناحیه کاشت ابرو ایجاد می شود. فولیکول های مو در این ناحیه کاشته خواهند شد. در این روش احتمال به جا ماندن اسکار بر روی پوست خیلی کم است.

مراحل کاشت ابرو به روش اف آی تی به صورتی انجام می شود که تراکم ابرو ها را افزایش دهد. به روایتی افرادی که ابرو های کم تراکم دارند، روش اف آی تی به آن ها پیشنهاد می شود. در این روش سعی می شود که پوست کمترین آسیب را ببیند و دوره نقاهت بسیار کوتاه است. زمان لازم برای جراحی کاشت ابرو به این روش، حدود چهار الی شش ساعت برآورد شده است. اگر خواهان ابرو های پرپشت و پر تراکم هستید، روش اف آی تی پیشنهاد می شود. بعد از عمل FIT ظاهر ابرو ها آن قدر طبیعی خواهد بود که هیچکس متوجه کاشت نخواهد شد.

نتیجه گیری

به طور کلی مراحل کاشت مو در سه روش FUE، FIT و FUT تقریبا یکسان است. این روش ها در مرحله برداشت گرافت مو از کنار یا پشت سر با هم تفاوت دارند. هر نوع کاشت ابرویی نیازمند تبحر و مهارت است. رعایت مراقبت های بعد از کاشت ابرو، طول عمر ابرو های کاشته شده را افزایش خواهد داد. روش های کاشت ابرو خونریزی شدید ندارد. همچنین دوره نقاهت کاشت ابرو بسیار کم و حداکثر تا دو هفته است.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *