تهران، نیاوران، روبروی جماران، جنب بانک سامان، پلاک 148، طبقه دوم
کلینیک زیبایی مهرافروز
Search
Close this search box.
مراقبت ‌های بعد از فیلر لب

مراقبت ‌های بعد از فیلر لب

مراقبت ‌های بعد از فیلر لب مجموعه اقداماتی هستند که ماندگاری فیلر را به حداکثر می رسانند، رعایت این نکات تاثیر بسزایی در کاهش میزان کبودی و درد لب دارد. افرادی که به بیماری‌های خاص مبتلا هستند باید پیش از هر اقدامی با پزشک مربوطه مشورت کنند زیرا هر گونه بیماری زمینه ای تاثیرات منفی در نتیجه فیلر لب خواهد داشت.

پزشکان حرفه ای مجموعه ای از مراقبت‌های بعد از فیلر لب را به مراجعه کنندگان اطلاع می دهند تا در صورت نمایان شدن عوارض مختلف بتوانند برخورد مناسب داشته باشند. کلینیک مهرافروز مجموعه حرفه‌ای در زمینه ارائه خدمات زیبایی است که با بهره مندی از تکنسین با تجربه کلیه نکات و مراقبت ‌های بعد از فیلر لب را در اختیار زیباجویان قرار می دهد.

علت اهمیت مراقبت ‌های بعد از فیلر لب

فیلر لب یکی از اقدامات زیبا جویانه است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با صرف هزینه بسیار مناسب، نتیجه ایده آل دریافت کنید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمان انجام فیلر لب باید مورد بررسی قرار بگیرد؛ توجه به مراقبت‌های بعد از آن است. از مهم ترین دلایل اهمیت مراقبت های بعد از فیلر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماندگاری بالا
  • کاهش دوران نقاهت
  • کاهش عفونت و درد
  • کاهش عوارض احتمالی

به خاطر داشته باشید که انجام این مراقبت‌ها الزامی است و تاثیر بسزایی در بهبود روند فیلر لب دارد.

مراقبت ‌های بعد از فیلر لب در روزهای ابتدایی

به طور کلی تمام اقدامات زیبا جویانه که به صورت تهاجمی یا کم تهاجمی انجام می شوند نیاز به مراقبت های ویژه دارند، در این میان فیلر لب نیز از این قائله مستثنا نیست. در نظر داشته باشید مراقبت های بعد از فیلر لب به دو دسته تقسیم می شود، مراقبت های روزهای ابتدایی و مراقبت هایی که به صورت طولانی مدت باید انجام شود. از مراقبت هایی که در روز های ابتدایی باید انجام شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✅استفاده از کمپرس یخ

با توجه به این که پوست لب تا حدودی کشسانی دارد، کبودی و ورم در روز های ابتدایی طبیعی است. کیسه یخ را از داروخانه ها تهیه کنید و یا قطعه یخ را در یک نایلون فریزر قرار داده و آن را روی لب های خود بگذارید. کمپرس یخ تا حد زیادی تورم و درد را کاهش داده و از بروز کبودی جلوگیری می کند.

✅فعالیت های بدنی سنگین ممنوع

ورزش های شدید باعث افزایش فشار خون و بالا رفتن ضربان قلب می شود که در نهایت ممکن است کبودی و تورم را به همراه داشته باشد.

✅هیدراته کردن بدن

نوشیدن آب و مایعات فراوان به کاهش التهاب و درد کمک بسزایی می کند به همین دلیل در 48 ساعت اولیه نوشیدن آب فراوان باعث بهبود درد خواهد شد.

✅استحمام و کلاس ورزشی گرم ممنوع

حمام، سونا، جکوزی و سایر فعالیت های ورزشی گرم ممنوع است، دقت داشته باشید که هرچه سطح گرمای بدن بیشتر باشد، درد و تورم آن بیشتر می شود.

✅از آرایش لب بپرهیزید

با توجه به این که منافذ لب به واسطه فیلر کردن باز است، استفاده از هر گونه مواد آرایشی لب تا 24 ساعت اولیه ممنوع است؛ زیرا تاثیرات منفی بر پوست لب باقی می گذارد.

مهم ترین مراقبت ‌های بعد از فیلر لب

پس از انجام فیلر لب احساس درد به همراه تورم طبیعی است؛ البته این عوارض به مرور زمان کاهش و بهبود پیدا می کنند. برای اینکه بتوانید تورم و درد را کاهش دهید رعایت مراقبت های بعد از فیلر لب الزامی است. دارو های مصرفی، مواد غذایی، فعالیت های بدنی و .. از مهم ترین نکات به شمار می آیند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

مهم ترین مراقبت ‌های بعد از فیلر لب

داروها

به طور کلی پیش از هر اقدام زیباجویانه حتما درباره دارو های مصرفی خود با پزشک مربوطه صحبت کنید. بهتر است برای کاهش درد و تورم از مسکن های قوی استفاده کنید که مصرف آن نیز باید با تجویز پزشک باشد.
  تغذیه

به طور کلی نوشیدن یا تناول هرگونه مواد غذایی یا نوشیدنی گرم در هفته اول ممنوع است، این اقدام در دسته مهمترین مراقبت های بعد از فیلر لب به شمار می آید. مواد خوراکی و نوشیدنی های گرم و داغ مانند انواع آش فرنی، سوپ و …. به همراه نوشیدنی های گرم مانند چای و قهوه و …. باعث ذوب شدن مواد فیلر می شود و از تثبیت شدن آن جلوگیری می شود.

رعایت بهداشت دهان و دندان

بهداشت دهان و دندان در سلامت افراد تاثیر بسزایی دارد، البته این امر مهم جز مراقبت های بعد از فیلر لب به شمار می آید. با وجود اینکه مسواک زدن و شستشوی دهان و دندان مشکلی ندارد اما ممکن است کمی درد به همراه داشته باشد. سعی کنید از برخورد مسواک به لب ها جلوگیری و یا از دهانشویه به جای مسواک استفاده نمایید.

استعمال سیگار و دخانیات

مصرف دخانیات، دود سیگار و قلیان میزان عفونت را افزایش می دهد. این نکته را در نظر داشته باشید که پس از فیلر لب به هیچ عنوان سیگار نکشید، البته سعی کنید حتی الامکان از نشستن در کنار افراد سیگاری و مواجه با دود خودداری کنید.

سوالات متداول مراقبت ‌های بعد از فیلر لب

آیا خوردن سبزیجات پس از انجام فیلر لب مفید است؟

بله میوه و سبزیجات به واسطه آبرسانی بالا از تورم و کبودی جلوگیری می کند و باعث هیدراته شدن بدن می شود.

آیا مصرف الکل پس از فیلر لب ممنوع است؟

بدون شک مصرف الکل درد و تورم را افزایش می دهد و باعث التهاب لب ها خواهد شد، پس بهتر است مصرف الکل را تا چند روز کنار بگذارید.

نتیجه گیری:

مراقبت های بعد از فیلر لب باید ها و نباید هایی است که انجام آن ها تاثیر بسزایی در بهبود تورم و درد آن دارد، علاوه بر این به تثبیت فرم لب کمک می کند. این مراقبت ها توسط پزشک حرفه ای و باتجربه توصیه می شود، در کلینیک مهرافروز کلیه اقدامات زیباجویانه توسط پزشک متخصص اجرا می شود و می توانید بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *